سرقت سالانه ۲ میلیارد ریال از تجهیزات شهرداری کاشمر

شهردار کاشمر گفت: سالانه افزون بر دو میلیارد ریال از تجهیزات و امکانات این شهرداری در سرویس‌های بهداشتی و پارک‌ها سرقت می‌شود و این روند هر سال افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، جعفر سلیمانی اظهار کرد: سرقت تجهیزات و امکانات شهرداری ناشی از افول سطح کیفی فرهنگی جامعه است و اگر مدیریت شهری به بعضی عرصه‌ها به خصوص مسایل فرهنگی توجه نداشته باشد وضعیت از این بدتر هم خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری این شهر سامانه مالی شفافی دارد و گزارش‌های مالی‌ خود را به طور ماهیانه به شورا و استانداری ارسال می‌کند.

شهردار کاشمر گفت: شهرداری ۳۰۰ وظیفه دارد که در انجام بعضی از آنها مشکل داریم؛ یکی از مشکلات این است که دولت بیشتر به دستگاه‌های بدهکار کمک می‌کند.

سلیمانی افزود: اعتبار سالیانه شهرداری کاشمر ۵۰۰ میلیارد ریال است که ۶۰ درصد آن صرف امور جاری و باقی برای زیر ساخت و توسعه هزینه می‎شود.

وی اضافه کرد: قبل از شروع به کار من تمامی مبالغ چک‌های شهرداری کمتر از ۱۰ میلیارد ریال بوده است، اما با اعتمادی که مردم به عملکرد شهرداری پیدا کردند امروز به خوبی شهرداری همراهی می‌کنند به طوری که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال ملک ذخیره کرده‌ایم و مردم ۱۵۰ میلیارد ریال نزد شهرداری چک دارند.

شهردار کاشمر گفت: اگرچه قرار بود برای رفع مشکلات از بانک ملی استان ۵۰۰ میلیارد ریال ردیف اعتباری بگیریم، اما به خاطر مخالفت برخی از اعضای شورای شهر این خط اعتباری گرفته نشد و شهروندان کاشمری از این اعتبار محروم شدند.

سلیمانی افزود: با وجود اینکه تاکنون ۳۰ شکایت از شهرداری کاشمر در  دیوان‌عدالت اداری مطرح شده، اما به جز در یک پرونده در  ۲۹ پرونده دیگر حکم بر ذی‌حقی شهرداری صادر شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 406254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.