بهره‌برداری از ۱۴ نقطه پایش تخلفات در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: تجهیز ۱۴ نقطه از شهر به دوربین‌های پایش تصویر و کنترل ترافیک به همراه مرکز مانیتورینگ به منظور افزایش امنیت تردد و مدیریت ترافیک تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، مسعود میرشفیعی اظهار کرد: از مجموع ۱۴ نقطه شهری در ۹ نقطه دوربین پایش تصویر و در پنج نقطه دوربین کنترل و ثبت تخلف نصب و فعال می‌شود.

وی ادامه داد: پایش تصویر در هر نقطه از شهر به وسیله چهار دوربین ثابت و یک دوربین متحرک انجام می‌شود و و در مجموع هزینه تجهیز هر نقطه به دوربین‌های پایش تصویر حدود یک میلیارد و ۲۰۰ ریال تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: هزینه نصب دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلف در نقاط شهری سمنان نیز حدود دو میلیارد ریال است.

میرشفیعی اضافه کرد: تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی دوربین‌های پایش تصویر و ثبت تخلف در ۱۴ نقطه شهری تا پایان امسال دست کم هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز  است.

وی تصریح کرد: دفتر مانیتورینگ پایش تصویر در شهرداری ایجاد شده و در حال تجهیز است و رفع بعضی کمبودها شرط اصلی برای بهره برداری از این مرکز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان یادآور شد: تجهیز شهر به دوربین‌های پایش تصویر و ثبت تخلف نیازمند تامین زیرساخت‌هایی مانند فیبر نوری است و اکنون در حدود ۲۴ کیلومتر فیبرنوری در مسیرهای مورد نظر برای نصب دوربین‌های پایش تصویر و ثبت تخلف شهر سمنان ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 406237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.