با ایده‌های فناورانه به کاهش آلاینده‌ها کمک کنیم

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فناوری‌های نوین زیستی می‌تواند به کاهش آلاینده‌های محیط زیست کمک کند و ستاد از هر طرح فناورانه‌ای که بتواند مشکل‌گشای این معضل باشد، حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشکل آلودگی هوا یک مشکل چند جانبه است که تحت تاثیرعوامل انسانی، طبیعی، درونی و بیرونی قرار می‌گیرد.

برای کاهش میزان آلودگی هوا دو راهکار  اساسی وجود دارد که شامل حذف عامل آلاینده‌ها و منابع انتشار و به کارگیری فناوری‌های کاهش آلودگی‌های ناشی از مصرف است.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از پایه‌های اصلی در پیگیری برنامه‌ها و طرح‌های کاهش آلودگی هوا در کشور است تلاش می‌کند با معرفی و به ‌کارگیری فناوری‌های زیستی، راهی برای کاهش این آلاینده‌های مضر بیابد.

مصطفی قانعی، در این باره‌ گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران، یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آلایندگی‌های محیطی است؛ باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌های موجود در کشور به خوبی بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ستاد از هر طرح فناورانه‌ای که بتواند مشکل‌گشای این معضل باشد، حمایت می‌کند. هر طرح فناورانه که منجر به کاهش آلاینده‌ها، کاهش منابع مصرفی سوخت‌های فسیلی اعم از سیستم‌های ثابت و متحرک شود، می‌تواند مورد حمایت ستاد قرار گیرد.

بنا به گفته قانعی، استفاده از سوخت‌های زیستی نظیر گازوئیل و بنزین سوختی آلودگی هوا را کاهش ‌می‌دهد؛ این یکی از طرح‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری برای کاهش آلاینده‌ها است.

کد خبر 406232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.