بهروزی: همه سلایق و اندیشه ها باید به رسمیت شناخته شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما جامعه ای متکثر با سلایق و اندیشه های مختلف هستیم که باید همه سلایق و اندیشه ها، به رسمیت شناخته شود به خصوص در این روزهای منتهی به انتخابات؛ به اعتقاد من می شود اعتماد از دست رفته را ترمیم کرد.

مهدی بهروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به این سوال که عواملی مانند نحوه اطلاع رسانی در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی تا چه حد می تواند به اعتماد عمومی لطمه بزند؟ اظهار کرد: زمانی که اطلاعات درستی به مسئولان کشوری داده نمی شود و سخنگوی رسمی دولت موضوعی که اتفاق افتاده را از اصل شایعه و دسیسه دشمن می خواند و مشخص می شود به او اطلاعات غلط داده بودند و موضوع چیز دیگری است، مطمئن باشید به اعتماد عمومی لطمه وارد خواهد کرد.

وی افزود: مگر می شود در جایگاه رسمی سخنگویان دولت و یا مسئولان خبررسانی کشور موضوعی را برای مردم مطرح کنیم که از اساس واقعیت ندارد و بعد هم انتظار داشه باشیم مردم به آن دستگاه خبری و یا اطلاع رسانی اعتماد کامل داشته باشند؟ چنین چیزی امکان پذیر نیست. قطعا این اتفاق به اعتماد عمومی خدشه وارد می کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: عدم اعتماد عمومی باعث دلسردی، عدم همراهی و عدم مشارکت مردم در فعالیت های مختلف در حوزه های گوناگون خواهد شد.

بهروزی در پاسخ به این سوال که این اتفاق چه تاثیری بر انتخابات مجلس یازدهم خواهد گذاشت، گفت: ۴۰ روز تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و اتفاقات متفاوتی به سرعت در حال رخ دادن است. هفته گذشته یک همدلی و همگرایی بی نظیر میان مردم ایجاد شده بود که نتیجه آن را در تشییع جنازه های گوناگونی که برای سردار سلیمانی برگزار شد دیدیم اما بعد از آن یک اتفاق غیر منتظره و تلخ برای هموطنانمان در هواپیمای اوکراینی افتاد که اتفاقات بعد از آن باعث وارد شدن یک شوک به مردم شد که می تواند آن همگرایی ایجاد شده را دچار مشکل کند.

وی ادامه داد: امیدواریم حاکمیت، دولت و دستگاه های درگیر با این اتفاق با اقدامات خود این موضوع را ترمیم کنند؛ اما همچنان ۴۰ روز تا انتخابات باقی مانده و نمی شود پیشبینی خاصی در این باره کرد. امیدواریم روند فعالیت ها و کارها به سمتی برود که دوباره آن همگرایی تقویت شود. زمانی که همگرایی وجود داشته باشد و مردم نسبت به حل مسائل مختلف امیدوار باشند، انتخابات هم انتخابات خوبی خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در مورد هر اتفاقی باید با مردم صادقانه رفتار کرد. مردم اگر صداقت ببینند ممکن است در روزهایی ناراحت شوند اما زمانی که به وجدان خود بر می گردند متوجه می شوند که حاکمیت آنها را محرم اسرار خود می داند و با آنها صادقانه برخورد می کند. مورد دیگر این است که باید مجددا به مردم گفته شود در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی قصور بر عهده چه کسی است و مسئولان دخیل در این موضوع از مردم عذرخواهی کنند.

بهروزی تصریح کرد: ممکن است برداشت دیگری از این حرف شود اما اگر این اتفاق در هر نقطه دیگری از دنیا می افتاد شخصی که مسئولیت اصلی را بر عهده داشت استعفا می داد و این خود تاثیر مثبتی در ترمیم اعتماد مردم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت می تواند کارهای بسیاری را در زمینه ترمیم اعتماد عمومی انجام دهد. ما جامعه ای متکثر با سلایق و اندیشه های مختلف هستیم که باید همه این سلایق و اندیشه ها به رسمیت شناخته شود به خصوص در این روزهای منتهی به انتخابات؛ به اعتقاد من می شود اعتماد از دست رفته را ترمیم کرد.

کد خبر 406213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.