لزوم ارتقاء سطح دانش و آگاهی بازرسان

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان گفت: ارتقاء سطح دانش و آگاهی بازرسان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در جایگاه بازرسی جای تأمل وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی صرامی صبح امروز _شنبه ۲۸ دی ماه ۹۸ _ در «گردهمایی بازرسان مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان»، اظهار کرد: اگر قضاوت‌ها اشتباه انجام شود به راحتی نمی‌توان در اذهان همکاران پیامدهای آن را پاک کرد.

وی افزود: خط قرمز بازرسی، حفظ آبرو و حیثیت همکاران است، از این رو باید این مهم را سرلوحه امور بازرسی قرار دهیم و اگر شکایت یا اخباری مبنی بر تخلف یا سوء استفاده همکارانی می‌رسد، با دقت و ظرافت باید مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان با اشاره به ۱۰ موضوع مهم به عنوان سرمشق و سرلوحه بازرسان مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: اولین انتظار از بخش بازرسی خوش‌رویی و برخورد درست و مؤدبانه با ارباب‌رجوع و سایر همکاران در شهرداری و سایر سازمان‌ها است.

وی با تأکید بر افزایش سطح دانش و آگاهی بازرسان گفت: اگر بازرسی یک صورت جلسه را امضاء کرد که آن اسناد و صورتجلسات برخلاف آیین‌نامه، قوانین و مقررات بود قطعاً جای گذشت وجود ندارد.

صرامی ادامه داد: ارتقاء سطح دانش و آگاهی بازرسان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در جایگاه بازرسی جای تأمل وجود ندارد.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها ارزیابی عملکرد بازرسان است که این ارزیابی در ملاقات‌های حضوری یا درجلسات مناطق یا سازمان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان با تأکید بر انتقال تجربیات و اطلاعات افراد باتجربه به سایر همکاران گفت: برخی از نیروها در آستانه بازنشستگی یا جابه جایی هستند که به برخی تجارب در طول فعالیت خود دست یافته‌اند و این تجارب برای سایر همکاران بسیار مفید است، بنابراین باید این تجربیات انتقال داده شود و از این موضوع مهم غافل نشویم.

وی با بیان اینکه پیگیری موثر و اثربخش شکایات همچنین ارائه پاسخ به مراجع نظارتی از مسیر قانونی باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد، اظهار کرد: بازرسان باید فرایند و مراحل مشخص شده بازرسی را سپری کنند.  به هیچ عنوان نباید اطلاعاتی خارج از سیکل و فرایند اداری به خارج از مجموعه بازرسی انتقال پیدا کند؛ همچنین باید برای انجام امور، زمان‌بندی وجود داشته باشد و دوره شکایات نباید دامنه طولانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیشتر شکایات واصله را می‌توان با پیگیری مؤثر به نتیجه رساند و این نقطه مؤثر در جلب رضایت‌مندی مردم است.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید از انتشار و خروج اطلاعات از سیستم جلوگیری شود، گفت: نظم و انضباط اداری موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا سرآمد بودن بازرسی در نظم و انضباط اداری جزء ضروریات است.

وی تأکید کرد: بازرسان باید سرآمد و الگو باشند چرا که بازرسی به معنای الگو بودن در خوش‌رویی، احترام، نظم و انضباط است.

صرامی کارایی و اثربخشی را موضوع قابل توجه دیگر برای بازرسان مناطق و سازمان‌های شهرداری دانست و گفت: انجام صحیح اقدامات همان کارایی است و درست انجام دادن هر کار اثربخشی است؛ اگر در امور و فعالیت‌ها این دو مهم را ادغام کنیم یکی جنبه عملکردی و دیگری جنبه راهبردی دارد و با ادغام این دو، بسیاری از اقدامات نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط چهره به چهره با افراد به جای مکاتبه‌های بیهوده گفت: پرهیز از مکاتبات بیهوده و طولانی شدن روند کار شایسته نیست و باید به جای ارتباط‌های بی‌اثر، ارتباط های رودررو انجام شود؛ قطعاً پذیرفته نیست نامه یا شکایتی از ماه‌ها قبل بلاتکلیف مانده باشد.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان اظهار کرد: همه افراد به ویژه بازرسان باید همیشه خدا را در همه حال ناظر خود بدانند و تعهد و وجدان کاری را سرلوحه فعالیت ها قرار دهند و قطعا در این‌صورت بسیاری از این امور نیاز به بازرسی و پیگیری و توضیح ندارند.

کد خبر 406210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.