کاشت بیش از ۱۰ هزار گل و درخت در نجف‌آباد

معاون خدمات شهری شهردار نجف‌آباد گفت: در دو ماه اخیر بیش از هشت هزار گلدان انواع گل و دو هزار و ۷۰۰ اصله درخت توت، زیتون تلخ و چنار در فضاهای سبز مناطق پنج گانه شهر نجف‌آباد کاشته شده‌ است.

به گزارش ایمنا، سهراب بیگدلی از عملیات گسترده باغچهکنی، علفزنی، موردزنی، تسطیح خاک و سمپاشی در نجف‌آباد خبر داد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ صندوق گل بنفشه، سه هزار و ۵۰۰ عدد رُز نسترن، دو هزار قلمه شمدانی و یک‌هزار قلمه شاهپسند در این مدت کاشته شده است.

وی با اشاره به نظافت منظم معابر اصلی و فرعی و پارک‌های سطح شهر، خاطرنشان کرد: هرس درختان، جمعآوری علفهای خشک و هرز، لایروبی جویها، نظافت تشتک درختان، شستوشو و رنگآمیزی جداول، تعمیر و تعویض نیمکت پارکها، تعویض و تکمیل روشنایی‌ها به همراه تعمیر یا تعویض شیرآلات واصلاح شبکه آبرسانی فضاهای سبز از اقدامات قابل انجام شده در این زمینه است.

معاون خدمات شهری شهردار نجف‌آباد اضافه کرد: در یک دوره سه روزه با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کلاسهای آموزشی بیماری‌های سل و ایدز برگزار و غربالگری و نمونهگیری بیماری سل ویژه کارکنان خدمات شهری مناطق پنج‌گانه انجام شد.

بیگدلی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص مقابله با تخلفات ساختمانی و رفع سد معبر در این شهر، خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر ۱۳۵ مورد رفع سد معبر، ۹۰ مورد برخورد با خودروهای دورهگرد، ۲۳ مورد جمعآوری متکدیان، صدور ۵۰ فقره اخطاریه در خصوص تابلوها و بنرها بدون مجوز، ۱۱۰ مورد اخطار به تخلفات ساختمانی و بیش از ۲۰۰ مورد جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت نزدیک به یکصد مورد لایروبی جوی‌های معابر عمومی، بارگیری و انتقال ۵۰ سرویس انواع ضایعات و انجام بیش از ۴۶ متر شستوشوی جداول پارک‌ها، بلوارها، معابر و میادین انجام شده است.

کد خبر 406197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.