جلسات کمیسیون نظارت و پیگری شورای شهر زنجان تشکیل نمی‌شود

عضو شورای اسلامی شهر زنجان اکنون با توجه به تغییراتی که در هیات رئیسه پیش آمد، کمیسیون نظارت و پیگری در سال سوم شورای پنجم هنوز شکل نگرفته و جلسات خود را تشکیل نداده است.

احمد نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش نظارتی شوراها بر عملکرد شهرداری، اظهار کرد: در شورای شهر زنجان کمیسیون نظارت و پیگری شورای اسلامی شهر زنجان دو وظیفه دارد که یکی از آنها نظارت بر ردیف‌های بودجه شهرداری است که مورد تصویب شورای شهر قرار گرفته‌است.

وی افزود: جزئیات بودجه توسط این کمیسیون مورد نظارت واقع می‌شود تا در مسیر خود بوده و دچار انحراف نشود؛ به‌طور مثال نباید سهم بودجه‌های جاری و عمرانی کمتر یا بسشتر شود بلکه باید هرکدان به اندازه‌ای باشد که توسط شورای شهر تصویب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: مصوبات شورای شهر که به شهرداری ابلاغ می‌شود، باید توسط شهرداری اجرایی شود که روند اجرای این مصوبات نیز توسط کمیسیون نظارت و پیگری مورد توجه خواهد بود تا در صورتی که اجرا نشد، دلیل اجرا نشدن آن پیگیری شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این کمیسیون، سازمان بازرسی، بازرسی شهرداری و حراست شهرداری نیز مراجع نظارتی بر شهرداری هستند، ادامه داد: سال گذشته ریاست کمیسیون برعهده من بود اما اکنون با توجه به تغییراتی که در هیات رئیسه پیش آمد، این کمیسیون در سال سوم شورای پنجم هنوز شکل نگرفته و جلسات خود را تشکیل نداده است؛ بنابراین تمام اعضای شورا و در راس آن رئیس شورای شهر، بدون وجود کمیسیون وظیفه نظارنی را عهده‌دار هستند.

نصیری درخصوص وضعیت زنجان بدون داشتن شهردار نیز اضافه کرد: شورای شهر با تعیین تکلیف درخصوص انتصاب سرپرست برای شهرداری، وظیفه خود را در قبال مدیریت شهر انجام داده است؛ روند قضایی پرونده شهردار زنجان به شورای شهر نربوط نمی‌شود و شورا منتظر صدور حکم قطعی می‌ماند و پس از آن برای انتخاب شهردار و جایگزینی عضو بازداشت شده شورا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 406196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.