شیوه‌نامه دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری‌ها در آستانه تصویب

رئیس کمیسیون پژوهش شورای عالی استان‌ها گفت: شیوه‌نامه نحوه انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات شوراها و شهرداری‌ها پس از تصویب اعضای شورای عالی به شهرهای مراکز استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رونمایی از سایت شفافیت شهرداری همدان (طرح شهاب) اظهار کرد: با رونمایی از این طرح از این پس اطلاعات مربوط به نیروهای انسانی، قراردادهای مالی شهرداری، فراخوان‌ها، مناقصه‌ها، ساختار شهرداری و ارتباطات مردمی قابل دسترس عمومی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان انجام شده است، افزود: در مرحله دوم طرح موضوعات مربوط به شهرسازی نیز به سایت افزوده شده و قابلیت دسترسی آن موضوعات نیز برای شهروندان باز می‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سامانه‌های شفافیت در سراسر کشور عموما وظایف و اهداف مشابه و مشخصی دارند، تصریح کرد: تمایز طرح شهاب در همدان این است که عمده داده‌های وارد شده به آن از نرم افزارهای شهرداری گرفته شده و نیروی انسان کمترین دخالت را در وارد کردن اطلاعات به طرح دارد.

وی اضافه کرد: اطلاعات مربوط به مصوبات شورای شهر نیز به‌زودی در سامانه‌ای مخصوص در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

بادامی‌نجات با اشاره به موضوع شفافیت در مدیریت شهری سراسر کشور، خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه نحوه انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات شوراها و شهرداری‌ها نیز در فراکسیون شفافیت و مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اگر توسط اعضای شورای عالی به تصویب رسید، این شیوه‌نامه به شهرهای مراکز استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد تا در این شهرها نیز در زمینه شفافیت فعال شوند.

کد خبر 406195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.