انجام ۱۱۴۷ مترمربع آزادسازی برای طرح پارک‌سوار صمدیه

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: مجموع مساحت تملک شده برای طرح پارک سوار صمدیه تا پایان آبان‌ماه ‌سال‌جاری بالغ بر یک هزار و ۱۴۷ مترمربع است که با تملک سه پلاک دیگر این مساحت به یک‌هزار و ۴۲۳ متر مربع خواهد رسید.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار واحد مسکونی موجود در محل پارک‌سوار صمدیه تملک شده و آزادسازی و سه واحد نیز مراحل اداری را سپری می‌کند و به محض توافق نسبت به آزادسازی آنها نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموع مساحت تملک شده برای طرح پارک سوار صمدیه تا پایان آبان‌ماه ‌سال‌جاری مساحتی بالغ بر یک هزار و ۱۴۷ مترمربع است که با تملک سه پلاک دیگر این مساحت به یک‌هزار و ۴۲۳ متر مربع خواهد رسید، افزود: طرح پارک سوار صمدیه به عنوان یک طرح فاخر شهری، به وسیله مشاور ذی‌صلاح در دست طراحی است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ۱۸ هکتاری نهر شمس‌آباد، تصریح کرد: در خصوص محدوده ۱۸ هکتاری نیز تا سال ۱۳۴۸ همه محدوده به صورت زمین‌های کشاورزی و باغی مورد استفاده قرار می‌گرفته  و از همان  سال  به بعد دستخوش تغییرات و تخریب واقع شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۴۸ تا سال ۱۳۶۱ از سمت جنوب وشرق ساخت و ساز آغاز شده و در این ۱۳ سال تخریب اراضی با سرعت بالایی انجام شده است.

حقانی با بیان اینکه از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۷۲ علاوه بر سمت جنوب وشرق از سمت غرب  نیز تخریب انجام شده است، ادامه داد: از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ بار دیگر علاوه بر شرق و غرب و جنوب بخشی از شمال و مرکز این محدوده تخریب شده و در این مرحله تقریبا تخریب به ۵۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: طرح تفضیلی این محدوده در سال ۱۳۷۲ توسط مهندسان مشاور نقش جهان پارس، کاربری فضای سبز اعلام و طرح بازنگری نیز توسط شرکت مشاور سراوند (با محوریت مهندسین مشاور نقش جهان پارس) انجام و در سال ۱۳۸۹ بر حفظ فضای سبز تأکید داشته است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: از سوی دیگر اقدامات اولیه جهت انتقال موزاییک‌سازان طبق درخواست اتحادیه صنف، با خرید قسمتی از زمین ۸۵  هکتاری بختیاردشت (موصوف به موزاییک‌سازان) در سال ۱۳۷۹ آغاز شده و منتج به دریافت مصوبه کمیسیون ماده ۵ در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۱ با رعایت تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی کشاورزی شده است، البته با توجه به اینکه تعدادی پروانه ساختمانی با کاربری صنایع کارگاهی در همان سال (۸۱) صادر می‌شود، کمیسیون ماده پنج درسال ۱۳۸۳ مصوبه سال ۸۱ را لغو و اراضی ۸۵ هکتاری را به کاربری قبل از سال ۸۱ (کشاورزی) برمی‌گرداند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط مالکان (موزاییک‌سازان) و شهرداری در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۵ سرانجام لیست ۱۲ نفره‌ای از سوی شهرداری به کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و پس از آن به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان معرفی شد و این شورا مشروط به تایید اداره برق و تسویه حساب با کمیسیون تبصره یک ماده یک موافقت می‌کند که پس از دو مرحله قبل (اداره برق و تبصره یک ماده یک) در شورای برنامه‌ریزی مطرح تا تایید نهایی برای انتقال این کارگاه‌ها به بختیاردشت و صدور پروانه ساخت آنها انجام پذیرد.

حقانی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷ تا کنون نیز یک لیست شش نفره و تک نفره جهت سیر مراحل اداری از منطقه به معاونت شهرسازی معرفی شده‌اند که مدیر این پروژه در منطقه پیگیر معرفی آنها به کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی است، افزود: از سال ۱۳۹۰ با وجود مشکلاتی که به آن اشاره شد، شهرداری پیگیری‌های خود را ادامه داده و تا امروز توانستیم حدود ۱۱ هزار متر مربع را آزادسازی کنیم.

کد خبر 406191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.