برنامه‌ریزی برای سیستم حمل ونقل بار نیازمند مطالعه دقیق است

مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: داشتن نگرش جامع در برنامه‌ریزی سیستم حمل ونقل بار در شهر اصفهان قبل از هر موضوعی نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود، جابجایی کالا در شبکه معابر شهر اصفهان و تشکیل پایگاه جامع داده‌های اطلاعاتی موجود در این زمینه است.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با رشد روزافزون جمعیت شهری و افزایش عرضه و تقاضا، تأثیر جابجایی بار و مدیریت در این حوزه بر کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی و شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه شهرها بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: علاوه بر تأثیر مستقیم حمل ونقل بر قیمت تمام شده کالا، اثرات مستقیم جابجایی ناوگان باری بر ایمنی ترافیک، کیفیت ترافیکی شبکه معابر و موضوعات زیست محیطی از جمله آثار مهم در این سیستم در حوزه شهری است.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اثرات حمل ونقل بار و کالا بر الگوی توسعه شهری و پیکربندی کاربری‌های مختلف آن همچون اقتصاد، محیط زیست و ایمنی از یک سو و روند شتابان تغییرات تکنولوژی و ساختارهای مدیریتی از سوی دیگر لزوم سازماندهی، مطالعه، بررسی، تحلیل و تغییر نگرش در مدیریت حمل ونقل بار و کالا را امری مهم و حیاتی کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا انجام طرح‌های مطالعاتی به منظور شناخت کامل موضوع و سیاستگذاری صحیح با بکارگیری فناوری‌های هوشمند و کاربری در حوزه حمل ونقل بار و کالا در دستور کار قرار گرفته است.

طهماسبی گفت: شهرها همواره با مشکلاتی نظیر حجم بالای ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی رو به رو بوده لذا کنترل تردد وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه باری و ساماندهی جابجایی بار و کالا در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه داشتن نگرش جامع در برنامه‌ریزی سیستم حمل ونقل بار در شهر اصفهان قبل از هر موضوعی نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود در جابجایی کالا در شبکه معابر شهر اصفهان و تشکیل پایگاه جامع داده‌های اطلاعاتی موجود در این زمینه است، تصریح کرد: پس از آن می‌توان به ارائه برنامه‌های مدون در زمینه سیاست‌ها و چشم انداز جابجایی کالا و بار در شهر پرداخت.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: هدف اصلی انجام این مطالعه، ارائه یک طرح کلی مطلوب از وضعیت آینده و برنامه‌ریزی برای حمل ونقل در افق بلند مدت حمل بار در شهر است که براساس اطلاعات گردآوری شده از تقاضای باری وضع موجود و برآوردهای آینده آن در افق بلند مدت حاصل شده است.

وی با اشاره به طرح مطالعات جامع حمل ونقل بار کلانشهر اصفهان به عنوان سند مرجع برای تصمیم گیری‌های مدیریتی در حوزه بار، خاطرنشان کرد: این طرح از ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۴ آغاز و ۳۰ آذرماه سال‌جاری با کارفرمایی معاونت حمل و ترافیک، معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری اصفهان و نظارت و راهبری دانشگاه صنعتی اصفهان محقق شد.

طهماسبی با بیان اینکه یکی از موضوعات آسیب‌زا در شبکه معابر و ایمنی آن، بارگیری ناوگان، اضافه بر ظرفیت اصلی و استاندارد آنها است، افزود: اضافه تناژ باعث تخریب سطح روسازی شبکه معابر و در نتیجه ایجاد تأثیر منفی تردد دیگر وسایل نقلیه می‌شود همچنین  بر نحوه کنترل وسیله نقلیه در شبکه معابر تأثیرگذار است و به خصوص در پیچ‌ها و شیب‌ها به شدت کنترل آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 406177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.