۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مهار سرطان با زردچوبه!

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که زرچوبه تاثیر زیادی در از ببن بردن سلول‌های سرطانی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکنون هزاران سال است که ادویه زردچوبه برای طعم‌دادن به غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. "کورکومین"، مهم‌ترین جزء تشکیل دهنده زردچوبه و دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. نتایج مطالعات محققان در چندین سال اخیر نشان داده است که کورکومین در بهبود بیماری‌هایی مانند سندرم متابولیک، آرتروز، بیماری‌های کبد، بیماری‌های نوروژنیک، چاقی مفرط و التهاب، تاثیر به سزایی دارد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور تاثیر مصرف زردچوبه بر کاهش رشد سرطان، مطالعه‌ جدیدی انجام دادند. آن‌ها بیشتر روی سرطان سینه، سرطان روده، سرطان‌ خون و سرطان‌های مربوط به دستگاه گوارش متمرکز شدند. پژوهشگران دریافتند که کورکومین موجود در زردچوبه به عنوان یک داروی ضد سرطان عمل کرده و فرقی نمی‌کند این ادویه به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد و یا با داروهای دیگر ترکیب شود.

یافته‌های جدید نشان داد کورکومین می‌تواند بر طیف وسیعی از مولکول‌ها که در رشد سرطان، نقش مهمی دارند مانند فاکتورهای رونویسی(transcription factor) که برای همانند سازی DNA ضروری است، فاکتورهای رشد، سیتوکین که برای پیام رسانی سلولی مهم است و پروتئین‌های آپوپتوتیک که به کنترل مرگ سلولی کمک می‌کند، تاثیر بگذارد.

در حال حاضر مطالعاتی در مورد تاثیر زردچوبه بر بهبود سرطان پروستات، سرطان دهانه رحم و ندول‌های ریوی (توده‌های کوچک که در ریه‌ها رشد می‌کند) در حال انجام است. محققان معتقد هستند که زردچوبه حاوی ترکیبات زیست فعال با خواص دارویی قوی بوده و برای درمان انواع سرطان بسیار مفید است.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 406156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.