عکاسان می‌توانند معرف اصفهان باشند

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنر عکاسی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به معرفی هرچه بهتر شهر اصفهان کمک کند و در برندسازی تازه و معرفی بخش‌های ناشناخته شهر اصفهان قدم‌های موثری بردارد.

به گزارش ایمنا، نصیر ملت در نشست تبادل نظر عکاسان کشور در حوزه طرح گردشگری" اصفهان ۲۰۲۰" با بیان اینکه سعی داریم اصفهان را به یک شهر گردشگری تبدیل کرده و مسیر توسعه آن را مبتنی بر توسعه گردشگری، پایه گذاری کنیم، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت برگزاری رویدادهایی مانند " اصفهان ۲۰۲۰" یکی از نقاط قوت و از عوامل موثر در این زمینه است.

وی اضافه کرد: گردشگری در سراسر دنیا موجب ایجاد ارزش افزوده برای شهرها شده و منجر به تکرار سفر گردشگران به این مقاصد می شود. 

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در اجرای طرح "اصفهان ۲۰۲۰" تمرکز ویژه‌ای ‌به برگزاری رویدادها شده است، افزود: در این طرح رویدادها متناسب با ظرفیت‌های ویژه شهر اصفهان تعریف شده است، از این رو با توجه به اینکه در این طرح به بخش هنر نگاه ویژه‌ای شده تلاش می‌شود تا بر اساس رشته‌های هنری که در اصفهان صاحب مکتب و یا ظرفیت ویژه است، رویدادهایی تعریف و برگزار شود تا در تقویم سالانه ملی و بین‌المللی قرار گیرد و فعالان این حوزه، زمینه ساز و سفیرهای معرفی اصفهان به دنیای بیرون باشند.

نسل جدید شناخت خوبی از اصفهان ندارد

وی تصریح کرد: امروزه نسل جدید شناخت کافی و کاملی از شهر اصفهان ندارند و تنها تعدادی از آن‌ها با توجه به علایق شخصی از این شهر شناخت پیدا کردند، از این رو اگر انتظار داریم تعداد بیشتری از افراد شناخت بهتری نسبت به جاذبه‌های مختلف شهر اصفهان داشته باشند، باید از ابزارهای مختلف برای معرفی شهر استفاده کنیم. 

ملت با اشاره به هنر عکاسی اضافه کرد: هنر عکاسی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به معرفی هرچه بهتر شهر اصفهان کمک کند و در برندسازی تازه و معرفی بخش‌های ناشناخته شهر اصفهان قدم‌های موثری بردارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای عکاسی تاثیرات متفاوتی در شناساندن شهر برای گردشگران به همراه دارد. این رویداد علاوه بر اینکه عاملی برای حضور گردشگران علاقمند به عکاسی در شهر اصفهان خواهد بود، ثبت نگاه عکاسان از بخش‌های مختلف اصفهان را به همراه دارد که دریچه‌ای نو از نادیده‌ها و ناشناخته‌های اصفهان برای مخاطبان است.

ملت اضافه کرد: برگزاری این جنس رویدادها می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را در روند توسعه پایدار گردشگری برای شهر اصفهان به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای عکاسی می‌تواند زمینه ساز تجربه و ثبت خاطره‌ای متفاوت از شهر اصفهان باشد، گفت: در زمان برگزاری رویداد، گروه‌های مختلفی نیز می‌توانند در کنار شرکت کنندگان در شهر اصفهان حضور داشته و آن‌ها سفیران جدیدی برای معرفی شهر اصفهان باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن جنس هنر عکاسی جدا از تاثیر مستقیمی که در جذب گردشگر در زمان برگزاری رویداد دارد با توجه به امکان ثبت جاذبه‌ها، اتفاقات و مکان‌های مختلف از زاویه دید خالق اثر، می‌تواند معرف بهتر شهر اصفهان باشد.

ملت با بیان اینکه در چند دهه گذشته آلودگی صنایع موجود در شهر اصفهان مشکلات متعددی را برای این شهر به همراه داشته است،  کرد: امروزه باید روند توسعه شهر بر مبنای توسعه گردشگری تعریف شود تا با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهر اصفهان وجود دارد و آثار تاریخی که از گذشتگان به نسل جدید به ارث رسیده است بتوانیم زمینه ساز بهره‌برداری از پتانسیل‌های مختلف شهر در روند توسعه پایدار باشیم.

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان این شهر در بخش‌های مختلف هنر می‌تواند به تنهایی معرف مقصد گسترده‌ای از علاقمندان در سراسر دنیا به اصفهان باشد، افزود: از ۳۰۰ رشته صنایع دستی در اصفهان، ۲۰۰ رشته در این شهر فعال است که متاسفانه بخشی از این رشته‌ها به دلایل مختلف از جمله بی توجهی مدیران به حمایت از این صنایع در حال فراموشی است.

وی اضافه کرد: این امر در بخش‌های دیگر هنر اصفهان از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، معماری و... اصفهان نیز اثرات سوء خود را بر جای گذاشته که امیدواریم با تعریف رویدادهای مختلف بتوانیم زمینه ساز ظهور و بروز مجدد هنر این هنرمندان در معرفی مقاصد گردشگری برای شهر اصفهان باشیم.

به دنبال تغییر توسعه مسیر شهر هستیم

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: به دنبال تغییر توسعه مسیر شهر هستیم و از این رو در برگزاری کارگروه‌های مختلف با هنرمندان و ذی نفعان، بسترسازی درست برای توسعه شهر بر مبنای گردشگری را دنبال می کنیم.  

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره عکس خبری-مطبوعاتی «دوربین.نت» با حمایت اداره کل ارتباطات و اموریین الملل شهرداری اصفهان به مدت یک هفته برای اولین بار در اصفهان برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه عکس‌هایی از یکصد عکاس از استان‌های مختلف کشور، کارگاه، تورهای عکاسی شهری، سخنرانی و نشست های انتقال تجربه و ...از برنامه‌های این رویداد فرهنگی در اصفهان بود.

کد خبر 406134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.