گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید:

مطالبه مردم، خروج سفیر انگلیس از ایران

حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی در خطبه‌های نماز جمعه چادگان گفت: گسسته شدن بنیان خانواده دار شأن جامعه اسلامی نیست و دلیل اصلی آن تکبر و غرور است.

امام جمعه چادگان افزود: انسان در تمام موقعیت‌های اجتماعی جامعه و خانواده باید از تکبر دوری کند چرا که موجب جدایی انسان با افراد جامعه را به دنبال دارد.

بنی جمالی تأکید کرد: خودبینی از رذایل اخلاقی انسان محسوب می‌شود و اگر با آن مقابله نکند به ضررش تمام خواهد شد.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای اوکرایی گفت: به دنبال شهادت سردار سلیمانی سقوط این هواپیما شوک دیگری بر ملت ایران وارد کرد، پذیرفتن خطای انسانی توسط سردار حاجی زاده آن هم بدون هیچ توجیه و فرافکنی قابل ستایش است.

امام جمعه چادگان گفت: به اضافه اشتباه خطای انسانی سازمان هواپیمایی کشور و یا شورای عالی امنیت ملی نیز مقصر هستند که می‌بایست در شرایط جنگی تصمیم و برنامه‌ای اعلام کنند.

بنی جمالی تصریح کرد: ناراحتی مردم از جهت اطلاع رسانی دیرهنگام بوده است، طبق ضوابط نظامی مرحله مرحله به مقامات بالاتر گزارش شده است و پس از بررسی احتمالی در نهایت نتیجه به مردم اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مردم از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار دارند که سریعتر سفیر انگلیس از کشور اخراج شود، افزود: دشمنان برای انتقام گیری از سپاه توطئه می‌کند ولیکن ملت باید اتحاد را حفظ کنند تا سیلی محکمی به آمریکا زده شود.

مکانیزم ماشه راهبردی برای فشار حداکثری و تحریم‌هراسی علیه ایران است

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر با بیان اینکه حادثه هواپیمای مسافری اوکراین شیرینی سیلی سخت ایران بر دشمن را تلخ کرد، گفت: دلیل اصلی ناراحتی مردم این بود که چرا از ابتدا  در جریان قرار نگرفته‌اند و اهم سوالاتی که در میان آن‌ها و نخبگان مطرح بود این است که با وجود اقدام موشکی ایران، چرا پیشگیری لازم برای توقف پروازها تا پایان وضعیت جنگی، انجام نشد؟

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: دلیل تعلل ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان هواپیمایی و شورای عالی امنیت ملی چه بوده است.

سرافراز ادامه داد: شاهد بودیم رستاخیز عظیم و قیامت عظمای حضور مردم، در تشییع باشکوه سردار سلیمانی باعث شد، خشم و کینه آمریکا و صهیونیسم فوران کند و دندانهای خشم و نفرت مزدوران داخلی آنها نیز ازفرط عصبانیت بر هم بخورد. آن‌ها با سوق دادن یک تجمع انسانی و عاطفی به سمت ماجراجوئی های سیاسی و یارگیری های خشونت بارخیابانی، در صدد تکرار حوادث تلخ آبان ماه برآمد. در این زمینه دستگاه دیپلماسی ایران باید با برخورد قاطعانه‌، سفیر انگلیس را به عنوان عنصر نامطلوب شناخته و اکنون که از ایران رفته است از ورود وی جلوگیری کند.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: بخش دیگر ماجرا شعله ورسازی آتش انتقام از نیروی سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ویژه سردار سرافرار اسلام، حاجی زاده است، اما بروز حادثه تلخ سقوط هواپیما، نباید موجب شود، بزرگی و عظمت سیلی سخت ایران انقلابی و فرزندان دلاور سپاهی ما، تحتالشعاع قرار گیرد.

سرافراز گفت: وی افزود: در حال حاضر درگیر یک جنگ نفس گیر روایت ها، شاهد یک " انتقال معنایی " هستیم و آن انتقام گرفتن از نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحت لوای خونخواهی از جانباختگان حادثه هستیم.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: نقش آمریکا ی جهانخوار و پلید به عنوان مسبب اصلی حوادث اخیر، در کجای نظام و دستگاه تحلیلی دلدادگان به غرب و دلسوزان دروغین آسایش و رفاه مردم قرار دارد؟

وی گفت : سه شنبه هفته گذشته، سه کشور اروپایی، در یک اقدام شیطنت‌آمیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن اظهار نگرانی از تنش‌های فی‌مابین ایران و آمریکا در مسئله هسته‌ای، با سالوسی و شیطنت، پرونده هسته‌ای را به کمیسیون حل اختلافات ارجاع داده‌اند.

سرافراز یادآور شد: منظور از سازوکار حل اختلافات همان" مکانیزم ماشه" بوده، که در بند۳۶ و۳۷ توافق هسته‌ای آمده است.

وی اظهار کرد: مکانیزم ماشه در واقع بخشی از عملیات روانی دشمن در راهبرد فشار حداکثری بر ایران و برای تحریم‌هراسی است تا ایران از مواضع برحق خود به خصوص با برداشتن گامهای پنجگانه کاهش تعهدات، عقب‌نشینی کند.

سرافراز افزود: این اقدام سه کشور اروپایی بار دیگر بدعهدی و دشمنی اروپاییان را بر همگان اثبات کرد و نشان داد اروپایی‌ها نیز در دشمنی دست کمی از آمریکا ندارند و دل بستن به قرار و عهد آنها چیزی جز اتلاف وقت نیست.

وی تصریح کرد: جبهه استکبار، به زودی خواهد دید که مانند همیشه در معادلات خود دچار اختلال شده و دوران پس از شهید سلیمانی، دوران جدیدی در تقویت مقاومت ایران انقلابی و مقاومت بین‌المللی خواهد بود.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: در سیستان و بلوچستان باران شدید کم سابقهای باعث راه افتادن سیلهای وحشتناکی در هفته جاری شد که سدها را پر کرد راههای مواصلاتی صدها روستا را مسدود کرد زیرساخت های زیادی را تخریب و ارتباط تلفنی را نامقدور کرد.

وی با بیان اینکه برخی روستاها در حصار آب قرار گرفتند و برخی کاملا تخلیه شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاع رسانی قبلی توسط مسئولان و همدلی و اقدام به موقع مردم و مسئولان به ویژه سپاه، خسارت جانی به حداقل رسید و تنها سه نفر جان باختند اما خسارات مالی فراوانی وارد شد.

وی تاکید کرد:همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، می طلبد که دستگاه های دولتی و مجموعه های مردمی هر چه بیشتر به کمک و یاری این هموطنان عزیز بشتابند و از وقوع خسارت های بیشتر جلوگیری کنند.

مبارزه با نظام های ظالمانه سبب شده مستکبران جهان با ایران دشمنی کنند

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های نماز جمعه شهر دولت آباد گفت: یکی از علتهای اصلی که این‌ همه دشمن داریم به خاطر مقید بودن و پای ‌بند بودن به احکام و دستورات الهی است.

امام جمعه دولت‌آباد گفت: اگر بخواهیم در مسائل سیاسی دچار انحراف نشویم، باید خوب دقت کنیم که حضرت آقا چه می‌گوید و همان را عمل کنیم که ضامن سعادت دنیا و آخرت ما خواهد بود.

محمود آبادی در ادامه به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان اشاره و گفت: بر اثر خطای انسانی یا دخالت سایبری دشمن موشک به هواپیما اصابت کرد و متأسفانه جان تعدادی از هموطنانمان از دست رفت و این مهم است که نیروهای مسلح صادقانه واقعیت را بیان کردند.

وی گفت: تا سه روز اول که سقوط هواپیما مشخص نبود هیچ مشکلی نبود ولی وقتی نیروهای مسلح مسئولیت را بعهده گرفتند، دشمن فرصت سوء استفاده پیدا کرد و و اینکه سفیر انگلیس مستقیم می آید و مداخله می‌کند  نشان دهنده عمق توطئه آن‌ها بود.

محمودآبادی ادامه داد: نکته مهم در شرایط کنونی شناخت دشمن و برنامه ‌های دشمن است که مردم را در مقابل مردم هم قرار می ‌دهد و از هر بهانه ‌ای برای انجام این کار استفاده می‌کند، بصیرت و آگاهی ما بسیار مهم است.

امام جمعه دولت‌آباد در پایان لزوم کمک به هموطنان سیل ‌زده را یادآور شد و افزود: کمک به هموطنان سیل‌زده وظیفه شرعی و انسانی است و باعث برکت می‌شود و کمیته امداد امام (ره) و هلال احمر آماده جمع آوری کمکهای شما می باشد و سعی کنید کمکها نقدی باشد چون هزینه حمل اجناس به آن مکانها زیاد است.

کد خبر 406131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.