شاعری: آژیر خطر عدم فروش گندم به صدا درآمده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: عدم تحویل گندم تولیدی کشاورزان به دولت تهدید و خطری است که آژیر آن از سال زراعی گذشته به صدا درآمده و امکان تداوم آن وجود دارد.

به گزارش ایمنا، علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۹-۹۸ ، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان محصولی که مشمول خرید تضمینی است باید متناسب با نرخ تورم سالانه افزایش داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ تورم سال جاری توسط بانک مرکزی حدود ۴۰ درصد اعلام  شد اما افزایش قیمت اعمال شده برای خرید تضمینی گندم حدود ۳۰ درصد است، اضافه کرد: عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با میزان رشد تورم خلاف قانون برنامه ششم توسعه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر در زمینه نرخ خرید تضمینی گندم تجدید نظر کند و بر اساس آنالیز قیمت وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید را اعلام نماید، عنوان کرد: در صورتی که دولت نرخ خرید تضمینی گندم را مطابق با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش ندهد برای تامین نیاز کشور به این محصول استراتژیک مجبور به واردات می‌شویم.

وی با بیان اینکه در صورتی که نرخ خرید تضمینی گندم با هزینه تمام شده آن برای کشاورزان، مطابقت نداشته باشد دولت نمی‌تواند نیاز خود را از بازار داخلی تامین کند، تصریح کرد: عدم تحویل گندم تولیدی کشاورزان به دولت تهدید و خطری است که آژیر آن از سال زراعی گذشته به صدا درآمده و امکان تداوم آن وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت برای جلوگیری از واردات گندم با قیمت بالاتر باید این محصول استراتژیک را با نرخ منطقی و حساب شده از کشاورزان خریداری کند، عنوان کرد: قیمت برآورد شده توسط نمایندگان که از آن نیز دفاع می‌شود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم است.

منبع: خانه ملت

کد خبر 406129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.