ویژگی‌های توافق مورد نظر ترامپ بجای برجام تشریح شد

نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در گفتگویی مدعی سه ویژگی مهم توافق مورد نظر ترامپ در ارتباط با جایگزینی به جای برجام شد.

به گزارش ایمنا، «برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگویی با شبکه تلویزیونی اورینت، ویژگی‌های توافق مورد نظر ترامپ برای جایگزینی با برجام را اعلام کرد.

برایان هوک در ابتدای گفتگوی خود به تشریح آنچه او «دستاوردهای دولت ترامپ در برابر ایران خواند»، پرداخت و مدعی شد که سیاست‌های کاخ سفید در دوره فعلی کارآمدتر از گذشته بوده است.

مجری شبکه اورینت از برایان هوک درباره تفاوت توافق مورد نظر ترامپ با توافق فعلی برجام سوال کرد و در این ارتباط نیز هوک گفت: این توافق سه تفاوت عمده با برجام خواهد داشت، نخست اینکه در این توافق ممنوعیت دائمی غنی سازی اورانیوم در ایران براساس قطعنامه شورای امنیت بازگردانده خواهد شد چون در حال حاضر نیز نیمی از کشورهای دارای برنامه هسته‌ای، غنی سازی انجام نمی‌دهند و ایران نیز نیازی به غنی سازی ندارد.

هوک تفاوت دوم و سوم این توافق را نیز این گونه عنوان کرد: این توافق با تصویب نهایی سنا به یک معاهده و سپس قانون بین‌المللی تبدیل خواهد شد، چون توافق اوباما تنها در حد یک تعهد سیاسی بود. همچنین در این توافق موضوعات بسیار گسترده‌تر از مسائل هسته‌ای و شامل موضوعات موشکی و مسائل منطقه‌ای نیز خواهد بود.

منبع: مهر

کد خبر 406119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.