مقامات پرو در کارزاری تبلیغاتی سواحل لیما را از زباله پاکسازی کردند

پلمب یک واحد صنعتی آلاینده و عامل انتشار بوی نامطبوع در نجف آباد، پاکسازی سواحل لیما توسط مقامات پرو، ممنوعیت صدور مجوز سلاح برای افراد با سابقه کیفری و شکایت فعالان محیط زیست از دولت مرکل برخی عناوین بسته خبری محیط زیست این جمعه ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، مقامات پرو شامل اعضای نیروی دریایی، مقامات شهرداری، پلیس و ماهیگیران ساحل «اگو دولس»، محبوبترین ساحل لیما، پایتخت پرو را از زباله پاکسازی کردند. این دومین کمپین ملی از آغاز ماه دسامبر تاکنون برای جمع‌آوری زباله از سواحل لیما است.

خدمات جمع‌آوری ضایعات و زباله در پرو ضعیف است و مقدار نامشخصی از ۲۳ هزار تن زباله روزانه‌ای که در پرو تولید می شد راه به سواحل و اقیانوس می برد.

تجزیه و تحلیل سال ۲۰۱۵ سازمان بین‌المللی پاکسازی ساحلی در سواحل پرو نشان می دهد که انواع پلاستیک تقریبا نیمی از زباله‌ها در سواحل پرو را به خود اختصاص داده اند و پس از آن چوب و شیشه بیشترین مقدار زباله های ساحلی هستند.

صدور پروانه حمل و نگهداری سلاح شکاری برای افراد دارای سابقه کیفری ممنوع است

کیومرث کلانتری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی با اشاره آئین نامه اجرائی قانون شکار و صید گفت: به استناد ماده ۱۷ آئین نامه اجرائی قانون شکار و صید، صدور پروانه حمل و نگهداری سلاح شکاری برای افراد دارای سابقه کیفری موثر و افراد فاقد گواهی آموزشی موضوع ماده ۱۵ آئین نامه مذکور ممنوع است. 

وی تاکید کرد : برگزاری دوره آموزشی قبل از صدور و یا تمدید دفترچه شناسائی شکارچی، برای متقاضیان ضروری است.

هجوم تمساح ها به مناطق سیل زده صحت ندارد

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی انتشار اخبار کذب و رعب آور مبنی بر یورش ۳۰۰ سر تمساح به مناطق سیل زده، به اطلاع مردم بلوچستان می رساند که تاکنون هیچ گونه موردی مبنی بر رویت و یا حمله تمساح به روستائیان و سیل زدگان مشاهده و گزارش نشده است و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی آرشیوی است و اطلاعیه شماره یک این اداره کل فقط به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی صادر شده است.

شکارچیانی که کبوترها و گنجشکها را نشانه می رفتند دستگیر شدند

در جریان گشت و کنترل محیط بانان یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران، یک گروه متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز چهار قطعه کبوتر و یک قطعه گنجشک کرده بودند، دستگیرشدند.

 از این متخلفین علاوه برلاشه پرندگان ، تعداد یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، ۱۱ عدد فشنگ و یک قطار فشنگ  نیز کشف و ضبط شد.

دلفین ها به پای برج ایفا رسیدند 

انجمن حفاظت از دریای فرانسه با قرار دادن لاشه دولفین‌های کشته شده مقابل برج ایفل خواستار تغییر روش‌های ماهیگیری شدند. اعضاء این انجمن هدف از این اقدام را جلب توجه ماهیگیران و مسئولان محیط زیست فرانسه عنوان کردند. دلفین‌های قرار داده شده در مقابل سمبل فرانسه از سواحل اقیانوس اطلس به پاریس آورده شده بودند. سالانه هزاران دلفین به دلیل روش‌های ماهیگیری در فرانسه می‌میرند. انجمن حفاظت از دریا معتقد است ادامه این روند تهدیدی جدی برای این گونه دریایی است.

شکایت فعالان محیط زیست از دولت مرکل

گروه‌های طرفدار محیط زیست در آلمان روز چهارشنبه اعلام کردند که قصد دارند از دولت آنگلا مرکل، صدراعظم به عالی‌ترین دادگاه این کشور شکایت کنند.

آنها دولت خانم مرکل را متهم می‌کنند که به دلیل وضع قوانینی ضعیف در موضوعات آب و هوایی، نتوانسته است از حقوق بنیادین در این کشور محافظت کند.

ده‌ها تن از شهروندان نپال و بنگلادش که کشورهایشان در اثر گرم شدن کره زمین به‌شدت آسیب دیده‌اند نیز به احزاب طرفدار محیط زیست در آلمان پیوسته و از طرح این شکایت حمایت کرده‌اند.

یک واحد آلاینده و عامل انتشار بوی نامطبوع در نجف آباد پلمب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد گفت: خط آلاینده یک واحد صنعتی که باعث ایجاد بوی نامطبوع و آلودگی هوا  شده بود با حکم قضایی پلمپ شد.

وی گفت: از فعالیت خط آلاینده واحد مذکور با توجه به شکایات متعدد مردمی و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی، و عدم برطرف شدن آلایندگی  با همکاری دادستان، فرمانداری و نیروی انتظامی شهرستان نجف آباد جلوگیری شد.

تولید روزانه ۱۸۰ تن زباله در کهگیلویه و بویر احمد

با تولید روزانه بیش از ۱۸۰تن زباله ، سرانه تولید زباله در یاسوج ۲ برابر میانگین کشوری است که در وضعیتی نگران کننده قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از تولید این حجم از زباله دراستان گفت : سرانه روزانه  تولید زباله  برای هر فرد درشهر یاسوج  یک هزار و ۲۵۰ گرم است که این میزان ۲ برابر میانگین کشوری است.

کد خبر 406106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.