انجام مقدمات تاسیس شهرداری بافت_تاریخی خرم‌آباد

شهردار خرم‌آباد از انجام مقدمات تاسیس شهرداری بافت_تاریخی در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد شریفی‌مقدم از انجام مراحل مقدماتی تاسیس شهرداری بافت تاریخی شهر خرم‌آباد خبر داد و اظهار کرد: حفظ و حراست از بافت و بناهای تاریخی شهر خرم‌آباد وظیفه کارکردی شهرداری و وظیفه شهروندی ما به عنوان شهروندان این شهر است.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی بخش مهمی از هویت ما هستند، افزود: از طرف دیگر  برای توسعه گردشگری که بهترین راه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در خرم‌اباد است ما باید در راستای حفاظت از بناهای تاریخی بکوشیم.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد:  از طرف دیگر با توجه به معضلات و خطرات ناشی از بافت‌های فرسوده،   بهسازی این بخش‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

شریفی‌مقدم ادامه داد: با توجه به این ضرورت‌ها مدیریت شهری در صدد است پس از انجام کارهای مقدماتی اقدام به تاسیس شهرداری بافت تاریخی کند که در نوع خود یک‌اقدام بی‌سابقه و بسیار تاثیرگذار به شمار می‌رود.

وی گفت: در اولین گام اقدام به ایجاد ستاد تاسیس بافت تاریخی خرم‌اباد کرده‌ایم و در تلاشیم که هرچه سریع‌تر این مهم به سرانجام رسیده و بتوانیم با بهره‌گیری از نظرات متخصصان امر و  تجربه دیگر شهرها قدم‌های  موثری را در راستای بهسازی بافت‌های فرسوده و صیانت بهتر از بافت تاریخی برداریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 406095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.