ثبت طلاق در دفاتر رسمی سهمیه بندی می شود

سهمیه بندی ثبت طلاق در دفاتر رسمی، احتمال شیوع موج دوم آنفلوآنزا در کشور، وضعیت روستاهای سیل زده و جزئیات دو آزمون استخدامی برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی امروز - پنجشنبه ۲۶ دی ماه - است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کشور از محدودیت ثبت طلاق در دفاتر رسمی متصدی این امر خبر داد و گفت:  این تصمیم در اجرای سیاست‌های قوه قضائیه برای مبارزه با «فساد» اتخاذ شده است.  

آن‌ طور که وی گفته، «برخی از دفاتر طلاق با زد و بندهای ناسالم با کارمندان دادگاه خانواده، بدون رعایت مسائل اخلاقی، مبادرت به ثبت طلاق می‌کردند و به زوجین اجازه نمی‌دادند که فرصت فکر کردن داشته باشند.»

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق افزود، قرار است با این بخشنامه جدید قوه قضائیه «راه فساد کلا مسدود» و «عدالت برقرار شود».

قرار است با بخشنامه جدید که به تقاضای کانون سردفتران ازدواج و طلاق و موافقت سازمان ثبت صادر شده، برای ثبت طلاق در هر یک از دفاتر طلاق محدودیت و سقف معینی تعیین شود. به گفته مظفری، از آنجا که میزان طلاق در شهرهای مختلف متفاوت است، «فرمول» محدودیت ثبت طلاق تعیین‌شده بدین صورت است که «دفترخانه‌های هر شهر بر اساس میانگین طلاق واقع شده در سال گذشته به نسبت دفاتر آن شهر ضرب در ۲۰ درصد» اجازه ثبت دارند.

سرانه فضای آموزشی ۱۰ استان کمتر از میانگین کشور است

​​​وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور پنج متر و ۳۰ سانتی متر مربع است اما در حال حاضر این میزان در ۱۰ استان کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: امسال میزان مشارکت تعهد شده خیرین مدرسه ساز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که سال آینده این‌ میزان افزایش می‌یابد.

۸۰ درصد شکایت‌های مردم نابجاست

​​​​​​
معاون فرهنگی دستگاه قضا گفت: متاسفانه بیشتر شکایت هایی که وارد دادسراها می شود واهی و نابجاست به طوری که ۸۰ درصد شکایت ها به صدور کیفرخواست منجر نمی شود یعنی ۸۰ درصد از پرونده های قضایی نباید از ابتدا تشکیل شود.

صادقی افزود: این واقعیت یعنی تحمیل هزینه، تلف شدن وقت مردم و نارضایتی آنها؛ در حالی که اگر شهروندان به درستی راهنمایی شوند بسیاری از شکایت ها و تشکیل پرونده ها صورت نمی گیرد.

سهمیه بنزین وانت بارهای بدون کارت هوشمند قطع می شود

​​​​​​
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: رانندگان وانت‌بارهای برون شهری که تا اول بهمن ماه امسال کارت هوشمند دریافت نکنند، علاوه بر جریمه شدن، سهمیه بنزین آن‌ها نیز قطع خواهد شد.

واژگونی کامیون در یزد یک کشته و ۴ مصدوم بر جای گذاشت

​​​​​​
رئیس سازمان اورژانس استان یزد از واژگونی یک دستگاه کامیون در کمربند غربی اردکان ـ میبد بعد از کارخانه شیشه اردکان خبر داد و گفت: این حادثه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت.

وی بیان کرد: سرنشینان این کامیون اعضای یک خانواده بودند که متأسفانه پدر خانواده به عنوان راننده به علت شدت جراحات وارده در صحنه جان خود را از دست داد و مادر و سه فرزند این خانواده به مرکز درمانی منتقل شدند.

موج دوم آنفلوآنزا در راه است

​​​​​​
با توجه به سردی هوا و پیش‌بینی‌های انجام شده برای روزهای پایانی دی ماه و طی بهمن ماه در استان خراسان رضوی، موج دوم بیماری آنفلوآنزا در راه است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موج نخست شیوع آنفلوآنزا در کشور و خراسان رضوی از نیمه دوم آبانماه شروع شد و در ابتدای دی ماه فروکش کرد.  

وی گفت: آنفلوآنزا به سه تیب ای، بی و سی تقسیم می‌شود که آنفلوآنزای نوع ای مشترک بین انسان و طیور است و دو نوع دیگر فقط بین انسان‌ها شیوع دارد.

روستاهای سیل زده از حالت بحرانی خارج شده اند

​​​​​​
سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در سفر به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: آب در مناطق سیل زده فروکش کرده و اغلب روستاها از حالت بحرانی خارج شده اند، هر چند همچنان در بعضی نقاط راه‌ها مسدود و امدادرسانی فقط از طریق بالگرد امکان پذیر است.

جزئیات برگزاری دو آزمون استخدامی

​​​​​
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در قالب دو آزمون ویژه پزشکان متخصص (مربوط به وزارت بهداشت) و آزمون شناسایی مدیران آینده سازمان تأمین اجتماعی فردا جمعه ۲۷ دی ماه برگزار می‌شود.

وی توصیه کرد: افرادی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده‌اند برای دریافت کارت هر کدام از این آزمون‌ها تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند تا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنند.

کد خبر 406089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.