گزارشی از تشییع شهدای سقوط هواپیمای اوکراین در اصفهان

مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای اصفهانی حادثه هواپیمای شرکت هواپیمایی اوکراینی، ظهر امروز _ پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه_ از میدان فیض به سمت گلستان شهدا اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیروهای پلیس و راهنمایی و رانندگی از ساعت‌ها قبل در محل حضور دارند تا اقدامات لازم انجام شود. از ساعت یک و ۳۰ دقیقه محدودیت ترافیک میدان فیض اعمال شده و آرام آرام تشییع کنندگان به محل برگزاری مراسم می آیند.

خانواده جانباختگان حادثه نیز حضور دارند و در محل مخصوصی پشت جایگاه مراسم نشسته‌اند. چشم‌ها اشک‌بار است و صدای نوحه و عزا از بلندگوها شنیده می‌شود.

مادران شهدا عکس فرزندانشان را در دست دارند، یکی از مادران تصویری از مراسم عروسی فرزندش را دست گرفته و به جمعیت نشان می‌دهد.

"هیچ چیزی نمی‌تواند جای نفس کودکی را بگیرد که سینه مادرش منتظر اوست و چه کسی می‌تواند پاسخگوی داغی باشد که تک تک سلول‌های مادران و پدران را سرخ کرده" این جمله مجری مراسم کافی است تا اشک‌ها سیل‌وار از چشم‌ها برای جوانانی که ایران در فراق آنها داغدار شد، سرازیر شود.

مارش نظامی ساعت ۱۴:۱۰ دقیقه نواخته و مراسم رسما در میان صدای ضجه ها آغاز می شود. هزاران نفر از مردم اصفهان حد فاصله پل خواجو تا میدان فیض ایستاده اند و در انتظار تشییع پیکرها هستند. خانواده‌ها و جمعیت با شعار "عزا عزا است امروز، روز عزا است امروز" و بر هم زدن دست‌هایشان برای دقایقی حال و هوای مراسم را تغییر می دهند.

عده‌ای با پلاکاردهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در مراسم حاضر هستند. تصویر سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز در بین تظاهر کنندگان دیده می‌شود. برخی شعارها و شلوغی‌ها در بین تشییع کنندگان، نظم مراسم را برهم می زند و جو را متشنج می کند.

برخی بی نظمی‌ها باعث می شود تا نیروی انتظامی برای برقراری نظم مداخله کنند. با ورود پیکر شهدا در ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه، نظم بار دیگر برقرار می شود و پیکر شهدا به سمت گلستان شهدا تشییع می شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، استاندار، فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان و شماری دیگر از مقامات شهری و استان در مراسم حاضر هستند.

هم اکنون پیکرها با نوای الله اکبر از خیابان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان در حال تشییع هستند.

ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه پیکر کشته شدگان سقوط هواپیمای اوکراینی به گلستان شهدا می رسد و از ماشین‌ها خارج و بر دوش مردم قرار می گیرد. هفت نفر از شهدا که در گلستان شهدا به خاک سپرده خواهند شد، بر دوش مردم تا مزارشان بدرقه می شوند.

نماز بر پیکر شهدا صبح امروز در مراسم وداع خانواده ها با عزیزانشان به امامت آیت الله یوسف طباطبائی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اقامه شده است.

در نهایت پیکرها در میان انبوه جمعیت حاضر در گلستان شهدای اصفهان در آرامگاه ابدی خود می خوابند.

مراسم یاد بود شهیدان فردا جمعه (۲۷ دی‌ماه) ساعت ۹ صبح خیمه گلستان شهدا اصفهان برگزار خواهد شد.

بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی اکراین صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی به دلیل اصابت موشک پدافند هوایی و "خطای انسانی" در نزدیکی فرودگاه امام خمینی تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز تهران- کیف جان خود را از دست دادند؛ ۱۵۰ ایرانی که بیشترشان دانشجو و مسافر کانادا بودند، ۱۰ افغان، دو اوکراینی و سه نفر سوئدی مسافران هواپیما بودند.

۱۰ نفر از کشته‌شدگان سقوط هواپیمای اوکراینی، اصفهانی هستند. فرزانه نادری، نوژن صدر، فاطمه قاسمی، مهران ابطحی، شکوفه چوپان نژاد، مهدی اسحاقیان، مهدی امامی، محمود عطار، ساجده سراییان و منصور اثنی عشری از مسافران اصفهانی پرواز تهران- کیف بوده اند که امروز در میان حضور پرشور مردم در اصفهان تشییع شدند.

کد خبر 406073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصورجاوید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    ای همه گل های از سرما کبود خنده هاتان را که از لب ها ربود؟