تخفیف ۳۰ درصدی عوارض شهرداری

شهردار اردبیل گفت: به مناسبت ایام دهه فجر شهروندان اردبیلی از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض شهرداری با هدف تشویق و ترغیب برای ساخت و ساز و پرداخت بدهی‌های خود بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: از ابتدای بهمن تا ۲۰ اسفندماه شهرداری برای همه عوارض‌ شهری به غیر از چند مورد استثنا تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی را اعمال می‌کند و این اقدام هر سال به ترغیب و تشویق شهروندان برای پرداخت بدهی‌هایشان به شهرداری منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: اعمال این تخفیف فرصتی تشویقی برای شهروندان است تا از فرصت ایام پایانی سال استفاده کرده و حق و حقوق شهرداری را به ویژه عوارض سالانه را پرداخت کنند.

شهردار اردبیل ادامه‌ داد: هدف دیگر از این طرح تهاتری تشویق پیمانکاران و شهروندان است تا ارایه خدمات در سریع‌ترین زمان انجام شود، زیرا در تهاتر مبنا حمایت از طرفین برای سهولت کارها و وصول مطالبات است و شهرداری براساس تصمیم شورای شهر در مورد نحوه اعمال این تخفیف‌ها و تقسیط آن اقدام می‌کند.

لطف‌اللهیان از شهروندان خواست در مهلت قانونی اقدام به پرداخت عوارض با اعمال تخفیف ۳۰ درصد کنند تا در روزهای پایانی که اعمال این تخفیف تا ۲۰ درصد است دچار مشکل ازدحام و تراکم مراجعان نشوند.

وی با اشاره به واگذاری تابلوهای شهری به روشB.O.T گفت: در این روش طرح‌های اقتصادی و زیربنایی با مشارکت دولت و شرکت های بخش خصوصی تامین مالی می‌شود.

شهردار اردبیل گفت: شرایط این روش به نفع شهرداری خواهد بود تا بر اساس قیمت کارشناسی سالانه ۱۰ درصد به این مبالغ افزوده شود که در پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰ درصد افزایش قیمت نسبت به سال ۹۸ اعمال خواهد شد.

لطف‌اللهیان ادانه داد: اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تصمیم گرفتند تا بر اساس قوانین و مقررات و قیمت کارشناسی در این حوزه ورود پیدا کند تا هیچگونه ایراد و اشکالی به نحوه فعالیت این مجموعه‌ها وارد نشود.

منبع: ایرنا

کد خبر 406063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.