جریان حقابه زیست محیطی در بستر زاینده رود

بازگشایی زاینده رود، پرداخت حقوق معوق نیروهای حفاظتی منابع طبیعی تا پایان دی ماه، ایجاد بیش از ۵٠٠ هزار شغل در کشور، خسارت سیل به خطوط انتقال آب ۳ استان کشور و پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات زیرسازی متروی بهارستان عناوین مهم ترین اخبار اقتصادی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی، استاندار اصفهان، شامگاه سه‌شنبه _۲۵ دی ماه_ در حاشیه شورای اداری استان از افزایش خروجی سد زاینده رود از بامداد روز چهارشنبه برای تامین بخشی از حقابه محیط زیست خبر داد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال دو بار رهاسازی آب صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: هفته گذشته مکاتبه ای با وزیر نیرو در مورد رهاسازی حقابه محیط زیست به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب در ماه‌های بهمن و اسفندماه امسال داشتم تا هم رودخانه در شهر اصفهان جاری و ساری باشد و هم از پرندگان مهاجر مهمان نوازی کرده باشیم.

وی ادامه داد: از شامگاه پنج شنبه خروجی سد زاینده رود افزایش خواهد یافت و امیدوارم تا شامگاه پنج شنبه به شهر اصفهان برسد و به سمت تالاب جاری شود. این حقابه محیط زیستی  بوده و با حقابه کشاورزی متفاوت است؛ حقابه کشت دوم پاییزه کشاورزان نیز تا پایان امسال در موعد مقرر رهاسازی می شود.

دیگر اخبار مهم اقتصادی را در ادامه بخوانید:

** فاز نخست توافق تجاری بین آمریکا و چین بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۸) طی مراسمی در کاخ سفید به امضای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «لیو هه» معاون نخست‌وزیر چین رسید تا جنگ تجاری مخربی که بیش از ۲۰ ماه بین دو کشور در جریان بود، حداقل به‌طور موقت پایان یابد.

توافقی که به گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کامل و قابل اجرا و حاصل اصلاح اشتباهات گذشته است و آینده‌ای سرشار از عدالت و امنیت اقتصادی را برای کارگران و کشاورزان آمریکایی و خانواده‌های آنها فراهم می‌کنند.

**رئیس اچ‌اس‌ایی (HSE) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره خطرهای مصرف ال‌پی‌جی به عنوان سوخت خودروها هشدار داد و گفت: به منظور جلوگیری از خطرهای احتمالی و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی از نصب سیلندر گاز مایع یا همان ال‌پی‌جی به‌صورت غیرمجاز جداً خودداری شود.

ایرج کلهری اظهار کرد: به‌تازگی عده‌ای از هموطنان به دلیل آگاهی نداشتن از خطرات احتمالی، توجه ناکافی به خطرات احتمالی یا ترجیح موارد اقتصادی به ایمنی، نسبت به نصب سیلندر گاز مایع (ال‌پی‌جی) در خودروهای خود در مراکز غیرمجاز اقدام یا سوخت ال‌پی‌جی را نیز از مراکز غیرمجاز دریافت می‌کنند که این موضوع علاوه بر خطرات جانی و مالی برای خود فرد و خانواده او، پیامدهای خسارت‌باری را برای کارکنان این مراکز، مراجعه‌کنندگان و همسایگان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم رعایت استانداردها و الزام‌های ایمنی در استفاده از این سوخت تاکیدکرد: نصب سیلندر گازمایع یا سوختگیری در کارگاه‌های غیرمجاز برای فرد و خانواده‌ و اطرافیان او بسیار فاجعه‌آفرین خواهد بود و همه روزه گزارش‌های متعددی از حوادث در این کارگاه‌ها دریافت می‌کنیم.

**سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از پرداخت حقوق معوقه دو هزار و ۴۳۰ نفر از نیروهای حفاظتی منابع طبیعی تا پایان دی ماه خبر داد.

خسرو شهبازی اظهار کرد: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص حقوق عقب افتاده محافظان جنگل جلسه برگزار کرد و قول مساعدت پرداخت حقوق معوقه دو هزار و ۴۳۰ نفر از نیروهای حفاظتی را تا پایان دی ماه جاری گرفته شد.

وی پرداخت نشدن حقوق نیروهای حفاظتی را چالشی بزرگ برای سازمان جنگل ها و منابع طبیعی برشمرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری های فراوان و تنگناهای اقتصادی که با آن مواجه هستیم توانستیم این مساعدت را از سوی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کنیم.

**معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد بیش از ۵٠٠ هزار شغل در یک سال گذشته در کشور خبر داد.

عیسی منصوری در کارگروه اشتغال استان فارس با تاکید بر این که عوامل رشد و توسعه در کشور بر مبنای سه عامل است، اظهار کرد: رشد در کشور همزمان با ایجاد سرمایه گذاری، افزایش بهره وری و اشتغال ایجاد می‌شود و اگر یکی از این عوامل وجود نداشته باشد توسعه محقق نمی‌شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان فارس اولویت‌ها باید در حوزه گردشگری باشد در حالی که اولویت‌های پرداخت در این استان بخش کشاورزی و توسعه این حوزه بوده است.

**مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، از آبرسانی سیار تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب‌دیده از سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط خبر داد.

میثم جعفرزاده با اشاره به اینکه درحال‌حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان درگیر سیلاب هستند، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در مناطق حضور یافته و در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۲۰۰ روستا بر اثر وقوع سیل دچار قطعی آب شده که برخی از آنها دارای مشکل کدورت منابع آبی و برخی شکستگی خطوط انتقال و خروج از مدار است.

**یک کارشناس اقتصاد انرژی گفت: عربستان با افزایش میزان تولیدات و تقویت نظام عرضه خود در بازارهای جهانی، کاهش هرچه بیشتر قیمت نفت را باعث شده به طوری‌که پیش‌بینی می‌شود، قیمت هر بشکه نفت خام تا پایان هفته آینده به کمتر از ۵۶ دلار برسد.

کامران فرحزاد در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به نوسانات ارزش شاخص‌های انرژی در هفته گذشته، اظهار کرد: عملیات تروریستی آمریکا در عراق که منجر به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شد در بازه مکانی استراتژیک و مهمی از لحاظ اقتصاد انرژی صورت پذیرفت و از این رو تاثیر چشمگیری روی قیمت شاخص‌های بازار انرژی گذاشت.

وی افزود: عراق و ایران به عنوان دوطرف ویژه از این مناقشات از تامین کنندگان اصلی نفت مورد نیاز دنیا هستند و آمریکا به عنوان طرف دیگر این مناقشه یکی از بزرگ ترین خریداران نفت دنیا محسوب می شود بنابراین شکل گیری این مناقشه در محیط خاورمیانه به عنوان قطب انرژی موجب بروز این تاثیرات بسیار چشمگیر و کم سابقه در بازار معاملات انرژی شد.

**یک تحلیلگر اقتصادی گفت: درآمد بالای بورس نشان از صحت شرایط اقتصادی کشور ندارد، آشکار است که بهره‌وری به این اندازه افزایش پیدا نکرده است، بالاتری نرخ رشد بورس در حال حاضر در ونزوئلا وجود دارد که به علت شرایط تورمی حاکم در این کشور رتبه اول از نظر نرخ سود را به خود اختصاص داده است.

حسین عبده تبریزی در همایش "چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۹" که شامگاه یکشنبه _۲۲ دی ماه_ در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دو مشکل اساسی داریم و به عنوان صاحب کسب و کار باید همواره به این دو موضوع توجه کنیم، موضوع اول تحریم‌ها است که می‌تواند تاثیر گذار باشد و البته همچنان درگیر این موضع هستیم حتی مسائلی مانند تحریم کشورهای همسایه مانند عراق نیز می‌تواند آثار خود را بر اقتصاد کشور داشته باشد.

**قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشـور کـه در جلسـه علنـی شهریورماه سال جاری مجلس شورای اسلامی تصویب و از سـوی مجمـع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحاتی موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد به بانک ها و موسسات مالی ابلاغ شد.

**مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید پراید ۱۳۲، هفته گذشته و زودتر از زمان وعده داده شده، متوقف شد و تولید پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ هم چند ماه دیگر طبق برنامه قبلی متوقف می‌شود.

**نایب رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از زمان اعمال تحریم‌های بانکی به این طرف، بیشتر تحریم‌ هایی که از سوی آمریکا مجدد وضع شده‌، تکراری است و از نظر حقوقی شاید چندان تاثیری برای صنعت فولاد ما که پیش از این هم مشمول تحریم‌ها بوده، نداشته باشد.

**رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سقوط هواپیمای ps خطوط هوایی کشور در روزهای گذشته بر اثر خطای انسانی، گفت: از دست رفتن اعتماد عمومی و تحریک انتظارات خیلی سریع اتفاق می‌افتد، اما برگرداندن آن زمان بر بوده و هزینه دارد. روش برگرداندن اعتماد نیز تعیین کننده است.

**رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه شورای گفتگو، ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل قوانین زیادی را مصوب می‌کنند اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی مصوبات این شوراها و ستادها را اجرا نمی‌کنند، گفت: قانون گریزی توسط نهادهای اجرایی رابطه فعالان اقتصادی را با دستگاه‌های حاکمیتی مخدوش می کند.

مسعود گلشیرازی شنبه_۲۱ دی ماه_ در همایش "شفافیت، قانون و مبارزه با فساد در جمع وکلا و فعالان اقتصادی اصفهان" با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و حادثه هواپیمایی اخیر، اظهار کرد: همه دستورات آیت الله رئیسی  در سفر وی به اصفهان حاکی از این بود که قوه قضاییه عزم ویژه ای برای حمایت از سربازان جنگ  اقتصادی دارد و در همین راستا تشکیل هیئت های منصفه اقتصادی با مشارکت ریش سفیدان اقتصادی در کنار دادگاه ها در دستور کار قرار گرفت که تا قبل از دهه فجر کار خود را شروع می کنند.

وی افزود: همچنین در سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان، صندوق قرض الحسنه حمایت از فعالان اقتصادی ایجاد شد که با اختصاص مبالغی به این صندوق تلاش می شود نیاز فعالان اقتصادی نیازمند و دچار مشکل شده تأمین شود.

**معاون امور بین الملل وزیر نفت گفت: همسایگان شرقی نسبت به کیفیت فرآورده های صادراتی ایران شکایت دارند که این موضوعی نگران کننده است.

امیرحسین زمانی نیا با بیان اینکه رگولاتوری فراتر از اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی است، ادامه داد: رگولاتوری یک نهاد حاکمیتی است.

وی افزود: آیا در ایران با در نظر گرفتن عدم شفافیت ها و فساد می توانیم از رگولاتوری فراتر از دولت و بی طرف صحبت کنیم؟

زمانی نیا تاکید کرد: رگولاتور حاصل مقطعی از توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که امیدوارم به ان جایگاه رسیده باشیم.

**نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ از مصوبه این کمیسیون برای پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی به هر یک از زوج‌ها در سال آینده خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: در جلسه سه شنبه کمیسیون تلفیق جزء الف تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه به تصویب رسید که بر اساس آن به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز و قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از یکم فروردین ۹۶ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

**معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سکوی نفتی سرچاهی موسوم به S۱ از خرمشهر به مقصد خلیج فارس بارگیری شد و در این راستا سهم ایران از تولید نفت خام شش هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

**رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارائی گفت: برخی از استعلام های مرتبط با اعتبار پروانه چاه آب، حریم‌های برق، خط لوله گاز و آثار تاریخی و محیط زیست برای اخذ مجوز واحد های گلخانه، پرورش دام، طیور وآبزیان، تسهیل یا حذف شد.

**بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای در چارچوب تسهیل عملکرد بازار متشکل معاملات ارز کشور به شبکه بانکی اعلام کرد: با عنایت به مصوبه یک‌هزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ ۱۸ دی ماه امسال با موضوع تشکیل بازار متشکل معاملات ارز ایران، به منظور تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران آن بازار از جمله بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در بستر الکترونیکی بازار یاد شده، سقف خرید و فروش نقدی ارز که تا پیش از این به موجب بخشنامه تاریخ ۲۳ بهمن ماه سال ۹۱، ۱۰ هزار دلار بود، در بازار متشکل معاملات ارز ایران معادل ۵۰ هزار یورو و یا معادل آن به سایر ارزها تعیین می شود.

**وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیستان وبلوچستان تنها نیست، گفت: ارتباطات به شرایط عادی بازگشته، از شش صبح دوشنبه و به مدت دو روز اینترنت موبایل در این استان رایگان است.

**نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کارآفرینان سرمایه‌های انسانی این کشورند. حاکمیت می‌توانست مستمراً و طی چندین دهه آن‌ها را به نمادهایی از وطن‌پرستی، دین‌داری و انسان‌دوستی تبدیل کند.

**مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: این سازمان در دو سال گذشته با خرید توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی رکورد فروش و ترنور در بورس کالا را از آن خود کرد.

**مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به امضای دو تفاهم نامه برای ساخت لوله های API گفت: با اجرایی شدن این دو تفاهم نامه،‌ نیاز صنعت نفت و گاز و قطع وابستگی به واردات ورق های API خواهیم بود.

امین ابراهیمی دوشنبه_ ۲۳ دی‌ماه_ در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی صنعت فولاد ایران با رویکرد بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تامین پایدار در برج میلاد تهران، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر حداکثر استفاده از ظرفیت های موجود داخل کشور و رفع نیاز صنعت نفت و گاز و قطع وابستگی به واردات ورق های API و با توجه به تحریم ها و همچنین تکمیل زنجیره تولید و پتانسیل بالای شرکت فولاد اکسین خوزستان در تولید و تامین لوله های API ۵L X۷۰ با قطر ۵۶ اینچ و ساخت ورق ضد سایش تحت نام تجاری اکسینار ( OXINAR ) دو قرارداد مهم داخلی با این شرکت بسته شده است.

**یک کارشناس اقتصادی گفت: بلند مرتبه سازی و ارزان‌ سازی تنها راه حل مسئله مسکن و ساخت خانه برای اقشار کم درآمد است.

**معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در صنعت تاسیسات سرمایشی و گرمایشی کاهش مصرف انرژی، هوشمندسازی و افزایش بهره‌وری سیستم‌های تاسیساتی همچنین کاهش آلایندگی متاثر از این سیستم‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

**رئیس گروه صنایع حرارتی و برودتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: ایران بعد از ترکیه رتبه دوم منطقه در صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را دارد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به رتبه اول منطقه برسیم و بازارهای صادراتی بیشتری را از آن خود کنیم.

**بورس تهران در معاملات ۲۴ دی‌ماه اگرچه در آستانه لمس کانال ۴۰۰ واحدی قرار گرفت اما پس از گذشت تنها ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات، از سقف تاریخی جدید خود عقب نشست و فتح ابرکانال ۴۰۰ واحدی را به تعویق انداخت، با این وجود نزدیکی بسیار زیاد شاخص به این رکورد جدید، گمانه ظنی ها برای فتح آن را تقویت کرد.

**رئیس نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه از افزایش میزان مبادلات تجاری میان ایران و این کشور به رغم تحریم های ایالات متحده خبر داد و گفت: در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹، حجم مبادلات بین دو کشور در مقایسه با سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته و صادرات روسیه به ایران هم ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

**معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در شورای هماهنگی زاینده رود مدافع حقابه محیط زیست رودخانه و تالاب است و باید قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل منابع و مصارف، با حمایت فکری سمن های این حوزه از حقابه آن دفاع کند.

**یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه به دلیل وجود فضای تورمی و رکود در بازارهای موازی، پول مجددا به سمت بازار سرمایه باز می‌گردد اما با احتیاط بیشتر، گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید، چاره ای جز بازار سرمایه وجود ندارد. در نتیجه فعالان بورس با صبر و تصمیمات درست می‌توانند بازدهی مناسبی در بازار دریافت کنند.

مهدی طحانی در گفت‌وگو با ایمنا درباره استفاده کردن یا نکردن سازمان بورس و اوراق بهادار از اختیار خود در تعطیل کردن هر یک ازبورس‌ها به ویژه اوراق بهادار در شرایطی مانند هفته گذشته، اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایران در میان سایر کشورهای دنیا، در موقعیتی قرار دارد که احتمال بروز برخی اتفاقات وجود دارد، این بازار نباید تعطیل می‌شد.

وی افزود: اگر قرار به تعطیلی بازار در مناسبات مختلف باشد، شرایط بی‌اطمینانی به وجود آمده و در نهایت نقدشوندگی بازار از دست می‌رود و این در حالی است که سرمایه بسیاری مردم در این بازار قرار دارد و نقدشوندگی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

**نماینده تام الاختیار قائم مقام وزیر صمت در رفع مشکلات مناطق آسیب دیده از سیل گفت: تامین کالاهای اساسی مناطق آسیب دیده ازسیل در سیستان و بلوچستان در اولویت کاری قرار دارد.

ایرج حسن پور گفت: تمامی اعضا شورای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس دستور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی موظف شدند اهتمام ویژه در امر کمک رسانی داشته باشند و همکاری لازم را صورت دهند.

وی افزود: تیم کارشناسی هم تشکیل و به منطقه اعزام گردیده و ضمن بازدیدهایی از مناطق سیل زده، نیاز به ارزاق را احصا و در سریع‌ترین زمان ممکن در صدد تأمین آن برخواهند آمد.

**مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: براساس برآوردها سیل اخیر حدود ۹۳۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در سه استان خسارت زده است.

سید محمد موسوی درباره خسارت سیل اخیر در کشور نیز اظهار کرد: در پی وقوع سیل اخیر، حدود ۹۳۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سه استان شامل؛ حدود ۶۹ درصد سیستان و بلوچستان، ۱۷ درصد به هرمزگان و ۱۴ درصد به استان کرمان خسارت وارد شده است.

وی افزود: ۴۲ درصد به زیربخش زراعت، ۳۶ درصد به زیربخش آب و خاک و امور زیربنایی، ۱۷ درصد باغبانی و ۵ درصد به زیربخش دام، طیور و آبزیان خسارت وارد شده است.

**مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات زیرسازی متروی این شهر از تحویل گرفتن اولین محموله ۶۰۰ تنی ریل تولید داخل در هفته جاری خبر داد.

محمدرضا احمدی اظهار کرد: عملیات زیرسازی متروی این شهر جدید حدوه ۸۰ درصد و عملیات روسازی نیز حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به این‌که این خط ریلی ۱۵ کیلومتری برای تکمیل و بهره‌برداری به چهار هزار تن ریل نیاز دارد، افزود: طبق توافقات انجام‌شده اولین محموله ۶۰۰ تنی ریل پس از مرحله تست آزمایشگاهی این هفته به پیمانکار تحویل داده می‌شود.

**رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: در حالی که دولت آمریکا که برای دومین بار به‌طور جامع صنعت آهن و فولاد کشور را در لیست تحریم‌ قرار داد و به ارزش صادرات مواد معدنی ایران پی‌ برد، متاسفانه سیاست وضع عوارض صادرات برای مواد معدنی در کشور بر اثرگذاری این تحریم‌ها خواهد افزود.

**رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان تنخواه برای پرداخت‌های فوری اختصاص یافته است.

**سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان توسط اعضای این سازمان، فراخوانی اعلام کرد.

در پی وقوع حادثه سیل در استان سیستان و بلوچستان و آسیب شدید به مردم محروم این استان و به دنبال اظهارات کامبیز نرماشیری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان، پیرامون نحوه کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده در این مناطق و کافی نبودن کمک‌های نقدی اختصاص یافته برای تامین مایحتاج، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در نامه ای از تمامی اعضای خود دعوت کرد تا در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند.

کد خبر 406059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.