ایجاد واحد مستقل گردشگری در شهرداری شهرضا

شهردار شهرضا با اشاره به ضرورت ایجاد واحد مستقل گردشگری در شهرداری شهرضا گفت: مقوله مهم ایجاد گردشگری پایدار برای توسعه اقتصاد شهری باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد و در این زمینه رویداد محوری برای توسعه گردشگری پایدار در برنامه کاری شهرداری شهرضا قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، حبیب قاسمی با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند نقش پررنگی در توسعه گردشگری شهری داشته باشد، اظهار کرد: توسعه گردشگری پایدار در دستور کار شهرداری شهرضا قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد واحد مستقل گردشگری در شهرداری شهرضا گفت: مقوله مهم گردشگری پایدار برای توسعه اقتصاد شهری باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد و در این زمینه رویداد محوری برای توسعه گردشگری پایدار در برنامه کاری شهرداری شهرضا قرار گرفته است.

شهردار شهرضا گردشگری را یکی از شاخص‌های مهم توسعه و عمران شهری دانست و افزود: برای تحقق گردشگری شهری باید هم زمان با رشد مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهری، تسهیلات و تجهیزات گردشگری نیز به تناسب گردشگران فراهم شود.

قاسمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرضا در زمینه اقتصادی، مذهبی و تاریخی، اظهار کرد: گردشگری می‌تواند در آمد خوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد، بر این اساس چند خانه قدیمی در شهرضا توسط شهرداری خریداری شده که هدف ما احیای خانه های قدیمی است.

وی با اشاره به مرمت و احیا این بناها تاکید کرد: ایجاد خانه خلاق، بوم گردی، موزه تاریخی و مردم شناسی و نمایشگاه صنایع دستی از اهداف دیگر این طرح است.

شهردار شهرضا صنعت گردشگری را بهترین مسیر توسعه پایدار دانست و افزود: با هزینه های کم اقتصادی و اجتماعی می تواند توسعه را در شهرضا رقم زد.

منبع: مهر

کد خبر 406056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.