پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در شورابیل

شهردار اردبیل گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهر هم اکنون پیشنهاد سرمایه‌گذاری در این منطقه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ارائه شده است.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: هیچ تردیدی نیست که شورا و شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نسبت به جذب سرمایه‌گذار و همراهی بخش خصوصی در کسب درآمد پایدار شهری تلاش کند، زیرا بهترین راهکار در مدیریت شهری جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

وی شورابیل را به عنوان یکی از عناصر باارزش شهر و جذاب برای سرمایه‌گذاران دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه شورابیل در بهترین محل برای حضور سرمایه‌گذاران است، زیرا در این نقطه از شهر همه زیرساخت‌ها برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران فراهم شده و به واسطه این شرایط در ماه‌های اخیر پیشنهاد سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ارایه شده است.

شهردار اردبیل افزود: بعد از مذاکرات اولیه طرح‌های سرمایه‌گذاری را در کمیته فنی سپس هیئت عالی سرمایه‌گذاری مطرح می‌کنیم تا این طرح‌ها به صورت کارشناسی به اعضای شورای شهر پیشنهاد شود که در همراهی با سرمایه‌گذاران نیز بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.

لطف‌اللهیان عنوان کرد: سرمایه‌گذار برج شورابیل که مجموعه‌های متنوع گردشگری و نشاط‌ آور اجرا می‌کند با ۱۴۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در شورابیل حاضر خواهد شد تا سهم ۱۵ درصدی شهرداری نیز در این پروژه لحاظ شود.

وی تصریح کرد: بعد از تصویب شورای شهر این پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کمیسیون ماده ۵ مطرح و مراحل استعلام پیگیری خواهد شد که البته در پروژه سرمایه‌گذاری برج شورابیل موافقت اصولی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت شده است.

شهردار اردبیل گفت: به عنوان مالک فرآیند در کنار سرمایه‌گذار سعی داریم تا بدون پیچیدگی اجرایی و بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران به سرعت مجوزهای لازم را دریافت کنند که حین عقد قرارداد نیز فرآیند حقوقی مورد توجه قرار می‌گیرد تا موانع و مشکلات به سرعت رفع شود.

لطف‌اللهیان ادامه داد: با احداث مجموعه رفاهی – تفریحی و نشاط آور با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان که در نوبه خود کم‌نظیر است شهروندان در شورابیل می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند که این طرح در چارچوب طرح جامع شورابیل است.

وی گفت: به هیچ وجه هدف از تصویب این طرح‌ها مانور اجرایی و اقدام نمایشی نیست، بلکه سعی بر این است تا سرمایه‌گذاران به سرعت و به شکل عملیاتی پروژه را اجرا کنند تا شهروندان از نتایج آن بهره بگیرند.

شهردار اردبیل به فعال بودن پروژه زیپ لاین اشاره و اظهار کرد: پروژه تجاری – مسکونی پیله سحران نیز با سهم ۲۸ درصدی شهرداری و ۷۲ درصدی سرمایه‌گذار اجرایی خواهد شد که سرمایه‌گذار این پروژه از طریق آگهی فراخوان انتخاب شده و تامین زمین نیز برعهده شهرداری است.

لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: این نوع انتخاب سرمایه‌گذار با نوع انتخاب پیمانکار متفاوت است و آمادگی داریم شیوه‌نامه و مکانیزم تعریف شده را در این زمینه به صورت قیق مورد بررسی قرار دهیم تا خود سرمایه‌گذار با انگیزه و رغبت برای اجرای پروژه‌های متعدد با خلاقیت خود ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: راغب نیستیم که سرمایه‌گذاران را به شیوه انتخاب پیمانکار و از طریق فراخوان برگزینیم بلکه سرمایه‌گذار باید با آورده مناسب و پروژه‌های پیشنهادی با هدف کسب درآمد پایدار برای شهرداری ورود پیدا کند و ما نیز در حد وسع و توان در کنار آنها باشیم.

شهردار اردبیل افزود: در کنار بها دادن به خلاقیت و آزادی عمل سرمایه‌گذار ما زمین و پروانه را در اختیار آنها قرار می‌دادیم تا به عنوان آورده شهرداری به کسب درآمد پایدار شهرداری کمک کرده که با اعضای شورای شهر در کمیسیونی تخصصی شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 406046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.