فاطمه هاشمی: مردم از این همه نزاع بی حاصل خسته اند

فاطمه هاشمی گفت: اکنون مردم در حسرت تدبیر و صداقت و شفافیتی هستند که در بدترین شرایط جنگ، صلح را برای آنها به ارمغان آورد، در آرزوی تنش زدایی و اقتدار نرم کشورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه هاشمی رفسنجانی صبح امروز -پنج‌شنبه- در سومین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: پدرم، سه سال است که از فراق تو می گذرد، بیش از هزار روز. روزهایی که هر ساعت آن برای ما عمری گذشت، امروز می بینم، نه تنها برای فرزندان و  خانواده ات خاک سرد نبود و داغ تو را آسان نکرد، بلکه برای مردم، مردمی که امروز بیش از هر زمان دیگری، به تو نیاز دارند و کمبود بودنت را احساس می کنند، نیزهمین طور بود. امیدوار بودیم جای خالیت برای ما که نه، اما برای مردم و ایران پرشود، اما این روزها بیش از هر زمان دیگری می شنویم کاش و ای کاش، هاشمی بود.

دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مردم تو را می خواهند تا بتوانند با اطمینان به عقلانیت و تدبیریت، نگران فردایشان و آینده فرزندانشان نباشند، چرا که تو چون پدری دلسوز، نگران همه فرزندان ایران بودی. مردم تو را می خواهند تا به عقب بازنگردند و آنچه را که طی این ۴۰ سال با زحمت و هزینه فراوان به دست آورده اند، به شراره ای از کف ندهند.

هاشمی تصریح کرد: امسال سالگرد رحلتت مصادف با وقایعی یکی از یکی تلخ تر و سیاه تر شده است. عروج حاج قاسم سلیمانی که بیش از هر فرمانده نظامی به تو ارادت و علاقه داشت و تو بیشتر از هر سرباز وطنی، به صداقت و جوانمردیش ایمان داشتی، ضربه ای سخت بر بغض فروخته ما بود و جانسوزتر از آن، پرپر شدن ۱۷۶ تن از انسانهای بیگناه براثر قصور و تقصیر مسئولان امر و پنهانکاری حقیقت از مردم بود.

وی افزود: اگر حاج قاسم به شهادت رسید، عمری در حسرت این پایان بود و شهادت هنر مردان خداست اما داغ دیدگان فاجعه کرمان و پرواز ناتمام، آرزوی سالها زندگی داشتند. اکنون مردم در حسرت تدبیر و صداقت و شفافیتی هستند که در بدترین شرایط جنگ، صلح را برای آنها به ارمغان آورد، در آرزوی تنش زدایی و اقتدار نرم کشورند و کاش خودت بودی و ما فقط حسرت آرزوهایمان را نمی خوردیم.

دختر مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: پدرم امسال سالگرد رحلتت مصادف با ایام فاطمیه است، ایامی که همیشه سیلاب اشک را از دیدگانت روان می ساخت. غصه و غم زهرا(س) از آن بود که دید همه زحمات پدر و یاران پدرش، سیر دیگری پیدا کرده و خون دل می خورد و نمی توانست دفاع کند و می دانست که دفاع هم به قیمت تفرقه جامعه اسلامی تمام خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: اینجاست که می فهمیم زمانی که پیامبر(ص) در بستر بیماری بودند و فاطمه زانوی غم به بغل گرفته بود و می گریست و با شنیدن خبری که پیامبر آهسته به او گفت تبسم کرد و آن چیزی نبود جز اینکه پیامبر به او گفت تو به زودی پیش من خواهی آمد؛ آیا می توانیم باور کنیم که نفس و دردانه رسول اکرم آنقدر در عذاب و سختی باشد که حاضر باشد عزیزان خود را ترک کند و به دیار باقی بشتابد.

وی اظهار کرد: فاطمه خسته بود. خسته از نفاق و ریا و کینه و نزاع و نامهربانی ها. پدرم چه خوب فهمیدی و گفتی خدایا مردم خسته اند و خسته از این همه نزاع.خسته از این همه نزاع کم حاصل و یا بی حاصل . مردم را باور کردی و صدای آنها را شنیدی. آنقدر بصیرت داشتی و آنقدر صادق بودی که حقیقت را بگویی.

دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: امروز هم مردم خسته اند وخسته تر از گذشته و ناامید. گفتی تاریکی ها آبستن حوادث اند و به چشمان بینا نیاز داریم. گفتی سیاستمداران اشتباهات زیادی می کنند که تاوان آن را ملت ها باید بپردازند. گفتی غرور ملتی را چه آسان می توان شکست آنگاه که خیر و مصحلت مردم خود را ببینیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: وای بر ما، وای به همه کسانی که ادامه دهنده راه ظالمان در زمانه خودمان هستند. وای بر آنانکه از تاریخ درس عبرت نگرفته اند و همانند ۱۴۰۰ سال پیش انحراف در دین را آغاز کرده و ادامه می دهند. تمام غم و غصه ها و خستگی فاطمه، مربوط به انحراف از دین و راه پیامبر بود، که اکنون هم شاهد آن هستیم.

کد خبر 406043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.