متن مناسبتی پیام تسلیت ایام فاطمیه ۹۸

پیام تسلیت مناسبتی دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای انتقال احساس همدردی و اندوه شیعیان از این واقعه دردناک و عرض ارادت و تسلیت به دوستداران خاندان عصمت و طهارت است.

به گزارش ایمنا پس از رحلت پیامبر (ص)، حوادث دردناکی برای حضرت فاطمه (س) رخ داد و تازیانه‌های بی‌شماری بر جان و روح او نشست که این حوادث، به شهادت ایشان منتهی شد.

بیشتر بخوانید:

سلام و درود خدا بر یگانه بانویی که در عرش الهی محبوب ملائکه مقرب و هم‌کلام با برترین آنان و حامل علم خدا یعنی جبرئیل امین بود. درود بیکران خداوند بر فاطمه (س) که بهجت قلب و نور چشم رسول (ص) و عزیزترین انسان‌ها در پیشگاه او بود؛ وجودی که نور پیامبر (ص) سراسر او را احاطه نموده بود و از جهت شبیه‌ترین مردم در رفتار و کردار به رسول خدا بود.


در روز شهادت زهرای اطهر (س) اندوه عالم را فراگرفته و جهان در مظلومیت علی (ع) داغدار است. ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه از خدا می‌خواهم راهروی آن بانو باشید.


بی روی دل‌آرای فاطمه شمع علی تا سحر می‌سوزد، شمع می‌میرد و مولا بار دیگر از درد و اندوه می‌سوزد. گویا یک نفر در خیالش همه‌شب بین درودیوار او را صدا می‌زند. شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت می‌گویم.


شهادت بانوی دوعالم، ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها بر عموم مسلمانان تسلیت باد.


برخیز و باز مادریت را شروع کن
فضه حریف گریه طفلان نمی‌شود
شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) تسلیت باد.

فاطمیه


دختر دردانه پیامبر اسلام بین درودیوار آه می‌کشند و سیاه کاسه‌گانی خلافت را بر رضای خدا و رسول او ترجیح می‌دهند. با آرزوی ظهور منتقم آل فاطمه، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت می‌گویمو


اگر اهالی مدینه سنگدل هستند و حق فاطمه را نمی‌فهمند، به‌جای آن کوچه‌های مدینه و درودیوار شهر در تشییع‌جنازه غریب حضرت زهرا خاموش و بی‌صدا گریه می‌کنند و آه می‌کشند و شهادت بانوی دوعالم را تسلیت می‌گویند.


دل از غریبی اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌گیرد و بغض‌ها کنار بقیع می‌شکند. چشم‌ها دورتادور می‌چرخد و اشک‌ها جاری می‌شود. قبر مادر سادات کجاست؟ غربت بقیع در دل نمی‌گنجد. شهادت بانوی غریب مدینه را تسلیت عرض می‌کنم.


امید ندارم که از دریای غم و اندوه مظلومیت دختر پیامبر (ص) به ساحل برسم و به‌جز اشک ریختن در فراغ حضرت زهرا (س) کاری از دستم برنمی‌آید. با دانستن غم‌های حضرت فاطمه چگونه می‌توان شاد زندگی کرد؟ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.


دوباره فاطمیه از راه رسیده و دل‌ها رخت عزا بر تن کرده‌اند. شیعیان درد می‌کشند و دم برنمی‌آورند. امید که این درد با ظهور منتقم دردهای فاطمه زهرا (س) تسکین یابد. شهادت حضرت فاطمه تسلیت باد.


حضرت فاطمه آن‌قدر والامقام است که زبان از توصیف مرتبه او عاجز است، پس همان بهتر که با عرض ارادت و تسلیت به ساحت اهل‌بیت از عشق دم بزنیم و نهایت کار عقل و دل را به محبت اهل‌بیت واگذاریم. شهادت حضرت فاطمه مرضیه (س) تسلیت باد.


آفرینش از روز ازل مدیون نور حضرت زهرا بود و چه بی‌رحم مردمان و نمک‌نشناس مردانی که حق ولی‌نعمت خود را نشناختند. مصیبت عظمای شهادت حضرت فاطمه را تسلیت گفته و زندگی زیر سایه آن بانو را برایتان خواهانم.


یا علی قبر پرستویت کجاست؟
آن گل صدبرگ خوش‌بویت کجاست؟
شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.


رسول‌الله درباره حضرت زهرا می‌فرمایند: به ازای هر نخ چادر دخترم فاطمه گروه‌گروه مسلمان وارد بهشت خواهد شد اما افسوس که مردم قدرنشناس مدینه این چادر را خاکی کردند. شهادت بانوی دوعالم را خدمت شما تسلیت عرض می‌کنم.


امام صادق علیه السّلام فرمود: نزد خداوند متعال برای فاطمه - سلام‌الله علی‌ها - نُه اسم وجود دارد: ۱. فاطمه ۲. صدیقه ۳. مبارکه ۴. طاهره ۵. زکیه ۶. راضیه ۷. مرضیه ۸. محدثه ۹. زهرا. شهادت حضرت فاطمه تسلیت باد.


بر حاشیه برگ شقایق بنویسید
گل، تاب فشار درودیوار ندارد
شهادت مظلومانه بانوی دوعالم را به شما و خانواده گرامی تسلیت عرض می‌نمایم.


آسمان دارالعزاست و خاک بی‌صدا اشک می‌ریزد چراکه عزای مادر سادات است. شهادت حضرت فاطمه را به همه سادات و خصوصاً ولی‌عصر (عج) تسلیت عرض می‌کنم.


کاش می‌دانستم مزار مخفی او کجاست تا امروز خاک‌برسرم ریزم و دل شیدای عزادار خود را آرام کنم. درد به دل دارم و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) را تسلیت می‌گویم.


شرمساری تا چه حد که حق ذی القربی بعد از مصطفی (ص) فراموش شد باآن‌همه سفارش مکرر؟ غم و اندوه تا کجا که کوثر و دردانه بهشتی رسول را تازیانه زدند؟ آیا دردی بالاتر از درد فاطمه (س) در جهان وجود دارد؟ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت با د.


ای‌کاش فدک این‌همه اسرار نداشت

ای‌کاش مدینه درودیوار نداشت

فریاد دل محسن زهرا این بود

ای‌کاش در سوخته مسمار نداشت

شهادت بانوی دوعالم زهرای اطهر را تسلیت میگویم.


شرمساری تا چه حد که حق ذی القربی بعد از مصطفی (ص) فراموش شد باآن‌همه سفارش مکرر؟ غم و اندوه تا کجا که کوثر و دردانه بهشتی رسول را تازیانه زدند؟ آیا دردی بالاتر از درد فاطمه (س) در جهان وجود دارد؟ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.


بانو جان! یا فاطمه (س)! هرچه چشم می‌گردانم مزار تو را نمی‌یابم‌، اما قلبم همواره عشق و مهر تو را فریاد می‌زند. مگر می‌توان پهلوی تو بود و شکسته نبود؟ تسلیت باد ایام فاطمیه


فاطمیه آمده است، یکی به من بگوید مونس، غمخوار و همدم شیعیان کجاست؟ تا کی انتظار بکشیم تا گل نرگس برگردد و بر داغ دل ما مرهم گذارد؟ یا بن الحسن در عزای مادرت برگرد. مردم سراغ صاحب‌عزا را می‌گیرند، شهادت بانوی دوعالم را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می‌کنم.

فاطمیه


مگر بانوی دوعالم چه گناهی داشت که این‌گونه او را آزار دادند و شهید کردند؟ مگر ناموس خدا جز حق و حقیقت چیزی می‌فرمود؟ کور باشند و دستشان شکسته باد آنان که پهلوی او را شکستند و فرزندش را سقط کردند، تسلیت باد ایام عزاداری بانوی دوعالم.


شهادت گل یاس در کویر ناسپاس بر عاشقان بااحساس تسلیت باد.


یا علی (ع) شما با باز کردن دروازه بزرگی وارد قلعه خیبر شدید؛ اما فاطمه (س) با بسته شدن دری کوچک و چوبی و شکسته شدن پهلوی نازنینشان وارد قلب‌های تمام مؤمنین شدند، ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا را تسلیت می‌گویم.


سوگند به لحظه سیلی خوردن و لحظه پشت در ماندن بانو که عرش خدا می‌لرزد اگر دختر نبی آه بکشد. ایام فاطمیه و غریبی علی (ع) را تسلیت می‌گویم.

کد خبر 406038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.