شهرداری‌ها باید منابع پایدار درآمدی ایجاد کنند

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: شهرداری‌های این استان باید بیشتر به درآمدزایی و فعالیت‌های اقتصادی توجه داشته و حد واسط سرمایه‌گذاران و دولت قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، میثم کرمانی اظهار کرد: مشارکت بیشتر شهرداری‌ها در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری موجب توسعه کمی و کیفی و کاهش مشکلات فعالیت‌های آنها از جمله در زمینه عمرانی می‌شود.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد درآمدهای سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در یک سال گذشته از محل فروش سوخت و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با آن و ۱۰ درصد مربوط به شهرداری مشهد و پنج درصد مربوط به سایر شهرداری‌های استان بوده است، لذا تلاش می‌شود درآمدزایی این سازمان را به سایر نقاط استان گسترش دهیم و شهرداری‌های سایر نقاط هم در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشند.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به رویکرد سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی برای ایجاد منابع پایدار از بازار سرمایه و بورس و فرآبورس برای شهرداری‌های استان گفت: شهرداری‌ها با توجه به ظرفیت‌های خود به اندازه ده‌ها بنگاه اقتصادی می‌توانند طرح و برنامه در این بخش ارایه دهند.

کرمانی اجرای طرح فروش محصولات سنتی نقاط مختلف خراسان رضوی با برندهای خاص به صورت اینترنتی را دیگر اقدامات در دست انجام این سازمان ذکر کرد و افزود: بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در این بخش قابلیت سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی طرح تجمیع منابع بانکی شهرداری‌های خراسان رضوی و اختصاص مبالغی از این محل به صورت سود برای اجرای طرح‌های عمرانی را دیگر برنامه‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان برشمرد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر محورها و برنامه‌های این سازمان در سالجاری اصلاح لوازم بوستان‌ها، هوشمند سازی خدمات شهری و یکپارچه‌سازی نرم‌افزار جامع برای ماشین‌آلات و طرح ممیزی املاک شهرداری‌های استان است.

کرمانی با اشاره به اجرای صدها میلیارد تومان طرح عمرانی طی سالجاری توسط این سازمان در استان، برای تکمیل بخش‌هایی از ساختمان فرودگاه در دست احداث گناباد توسط این سازمان به صورت تهاتری اعلام آمادگی کرد.

وی مهمترین هدف از راه‌اندازی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی را تجمیع فعالیت‌های شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: هم افزایی و درک مشترک از این اقدامات اثربخشی آنها را افزایش می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.