پنج دیداری که والورده را به درهای خروج بارسلونا نزدیک کرد

ارنستو والورده، سرمربی سابق تیم بارسلونا در حالی از مربیگری بارسلونا کنار گذاشته شد که بارسا تحت مربیگری او، تنها دو دیدار در لیگ قهرمانان واگذار کرد. با این اوصاف، چرا اخراج شد؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از AS، اگرچه نام والورده این روزها به عنوان مربی اخراجی بر سر زبان ها افتاده، اما او بارسا را در جایگاه اول جدول تحویل مربی بعدی داد و در سایر رقابت ها نیز عملکرد بدی نداشت. این در حالی است که حتی تاکنون، هیچ نارضایتی و درگیری خاصی بین والورده با هیچ یک از ارکان باشگاه به وجود نیامده است، نه بازیکنان و نه مدیران باشگاه.

به همین دلیل سوال بزرگی که پیش می آید این است که چرا شرایط به گونه ای رقم خورد که ارنستو از سمتش کنار گذاشته شد و جای او را کیکه ستین گرفت که با بتیس در جایگاه دهم جدول حضور داشته است؟

با این اوصاف، تلاش کردیم تا نگاهی به پنج دیداری بیاندازیم که باعث شد تا ارنستو والورده به درهای خروج بارسلونا نزدیک تر شود.

دیدار اول، رم ۳-۰ بارسلونا؛ ترسوها به بهشت نمی روند آقای والورده!

پس از شکست در هر دو دیدار سوپرکاپ اسپانیا برابر رئال مادرید، اوضاع برای والورده به خوبی طی می شد. آنقدر خوب که بارسا در آن زمان رکورد ۳۶ بازی پیاپی بدون شکست را تجربه کرده بود. اما با این وجود، پاهای ارنستو در جایی لغزید که هوادران را متحیر کرد.

پس از پیروزی ۴-۱ برابر رقیب ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا، بارسایی ها با انگیزه مضاعف و خوب آماده صف آرایی برابر رم در المپیاکو شدند. اما هیچ چیز بارسا در آن دیدار شبیه بازی رفت نبود و بارسا در شبی ناامید کننده بازی را با نتیجه ۳-۰ واگذار کرد تا به سادگی از گردونه رقابت ها کنار رود. اما این تنها دیداری نبود که والورده در آن شکست ناباورانه ای متحمل شد.

دیدار دوم، لیورپول ۴ -۰ بارسلونا؛ کرنر آرنولد و گل های واینالدوم

یک سال پس از شکست تلخ برابر رم، تراژدی جدیدی برای بارسایی ها رقم خورد. جایی که بارسلونا باید برابر تیم لیورپول قرار می گرفت، لیورپولی که نه صلاح را در اختیار داشت و نه فیرمینو را. اما کلوپ امیدوارانه با اوریگی در نوک حمله به گل اول دست پیدا کرد. این گل شروعی بود برای هنرنمایی های بعدی شاگردان آقای معمولی اروپا تا ارنستو باز هم در مرحله ای حساس از لیگ قهرمانان، کامبک ناامیدکننده ای بخورد و هواداران را بیش از پیش خشمگین کند.

هوادران در احساس اندوه و ماتم این شکست تنها نبودند؛ رسانه های اسپانیایی این شکست بارسا را با کلماتی مانند "تراژدی"، "اشتباه تاریخی" و "افتضاح" توصیف کردند.

دیدار سوم، بارسلونا ۱ - ۲ والنسیا؛ حتی در فینال کوپا دل ری؟!

واضح بود که کسب دومین عنوان قهرمانی رقابت های لیگ اسپانیا نمی تواند صدای بلند و خشمگین شکاکان به والورده را ساکت کند. چرا که دو "افتضاح" در رقابت های لیگ قهرمانان، در رقابت های دیگر نیز تکرار شده اند.

والورده که از شکست ناباورانه مقابل لیورپول به شدت جایگاه خود را متزلزل می دید، امیدوار بود تا بتواند در دیدار فینال رقابت های جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری قهرمانی را کسب کند تا حداقل کمی درد بارسایی ها تسکین یابد.

گرچه در این مسابقه مسی یک گل به ثمر رساند، اما گل های گامیرو و رودریگو باعث شد تا دست بارسای والورده از یک قهرمانی دیگر نیز کوتاه بماند.

دیدار چهارم، اسپانیول ۲-۲ بارسلونا؛ تساوی در دیدار همشهریان

بارسا و رئال در یک الکلاسیکوی پربرخورد با نتیجه ۰-۰ مساوی کردند. این تساوی و البته دیدار برابر همشهری، زنگ خطری جدید برای فصل جاری بارسا بود. آبی و اناری ها در شرایطی نتوانستند اسپانیول را شکست دهند که این تیم در قعر جدول بود و موفق نشده بودند تا در رقابت های خود برابر بارسا از سال ۲۰۰۹، پیروز شوند.

دیدار پنجم، بارسلونا ۲-۳ اتلتیکو؛ یک کامبک دیگر!

پنج روز بعد از تساوی برابر اسپانیول، بارسا در جدالی حساس تر در فرم جدید سوپرکاپ اسپانیا برابر اتلتیکو مادرید قرار گرفت. دیداری که شاید لگد آخر والورده بر بخت خود بود.

بارسا با نتیجه ۲ بر ۱ از حریف پایتخت نشین خود پیش افتاده و تنها نه دقیقه تا پایان دیدار وقت باقی بود. آبی و اناری ها بار دیگر قافیه را باختند تا اتلتیکو با گل های موراتا و کوریا، از بارسا پیش بیافتد و قهرمان لیگ از سوپرکاپ کنار گذاشته شود.

پنج دیدار والورده را از عرش به فرش برد. رقابت های مهم و نفس گیری که اگر والورده از آن ها سربلند بیرون می آمد، نه تنها مربی بارسا باقی می ماند، بلکه به عنوان مربی اسطوره ای این تیم شناخته می شد. با این حال، والورده یک مربی اخراجی لقب گرفت.

کد خبر 406027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.