هکاتون شهر هوشمند؛ چالشی برای برنامه‌نویسان

همزمان با نهمین نمایشگاه شهر هوشمند رویداد بزرگ "هکاتون شهر هوشمند" به عنوان چالشی برای برنامه‌نویسان و با هدف استفاده از زبان IT برای رفع معضلات شهری، برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، همزمان با برگزاری «نهمین نمایشگاه شهر هوشمند»، سازمان فاوا شهرداری مشهد به عنوان متولی تحقق شهر هوشمند، در نظر دارد با برگزاری رویداد «هکاتون شهر هوشمند»، زمینه استفاده از داده‌های شهری برای بهره‌مندی هر چه بیشتر کسب و کارهای فناور را فراهم سازد.

هکاتون (به انگلیسی: Hackathon) رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

هدف از این رویداد خلاقانه و گروهی، رفع معضلات و چالش‌های مدیریت شهری در قالب فعالیت‌های تیمی و در یک چارچوب و بازه زمانی مشخص است.

به گزارش ایمنا، تمرکز هکاتون شهر هوشمند بر روی کشف خلاقیت نوآوران، رفع خلاقانه مسئله و نحوه استفاده از داده های (API) است که سازمان فاوا شهرداری مشهد، برای تولید اپلیکیشن‌های مورد نیاز، در اختیار برنامه‌نویس‌ها قرار می‌دهد.

پنج محور چالش‌های این رویداد شامل «برنامه‌ریزی و زمانبندی استفاده از حمل و نقل عمومی و پارکینگ شهری»، «پرداخت عوارض خودرو و نوسازی»، «شهر سبز»، «شهروند هوشمند» و «داده‌کاوی شهری» است که از تاریخ اول تا سوم بهمن ماه سال جاری و همزمان با «نهمین نمایشگاه شهر هوشمند» و «بیست و دومین نمایشگاه الکامپ» در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، به مدت ۴۸ ساعت برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است «هکاتون شهر هوشمند» با همکاری پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی برگزار می‌شود و در پایان به تیم برتر هر چالش، ۳۰ میلیون ریال جایزه و امکان عقد قرارداد برای پیاده‌سازی راهکار پیشنهادی، تعلق می‌گیرد؛ علاقه‌مندان به شرکت در رویداد هکاتون شهرهوشمند می‌توانند به وب سایت https://smartexpo.mashhad.ir مراجعه کنند.

کد خبر 406013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.