ارتش برای امدادرسانی به سیل زدگان پای کارآمده است

معاون عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به مردم حاضر و آماده است، گفت: مردم از بابت امدادرسانی به سیل زدگان نگران نباشند، ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر دستگاه ها پای کارآمده است.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار سید محمود موسوی در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره سیل سیستان بلوچستان و نحوه امداددرسانی به سیل زدگان این منطقه، اظهار کرد: انتقال اقلام و مواد مورد نیاز مردم با توجه به فاصله دور مناطق سیل زده از کارهای اساسی است؛ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام هواپیماهای ترابری سنگین خود در دو نوبت نزدیک به ۹۰ تا ۱۰۰ تن کالاهای مورد نیاز مردم، مواد غذایی را از تهران به "کنارک" انتقال می داد و آنجا بین نیازمندان تقسیم شد. امروز نیز یک تا دو فروند هواپیمای ترابری سنگین برای این کار اختصاص داده شده که بتوانند کالا و مواد موردنیاز مردم سیل زده را به آن منطقه انتقال دهند.

امیر موسوی ادامه داد: ظرفیتی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی وجود دارد، پای کارآمده است و مردم نگران نباشند، تا هر زمانی که نیاز باشد کالاها و مواد مورد نیاز آنها نه تنها از تهران بلکه از استان هایی دیگر به این مناطق انتقال داده شود، ارتش جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به مردم حاضر و آماده است.

هر اندازه ابعاد حوادث گسترده تر باشد، مشکلات برای دولت بیشتر است

معاون عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تجربه نشان داده است که مردم همیشه و در همه حوزه ها پای کار بوده اند، مردم ایران نسبت به مردم دیگر مناطق در نوع دوستی سرآمد هستند، اما هر اندازه ابعاد این حوادث گسترده تر باشد، مشکلات آن برای دولت بیشتر خواهد بود، از این رو نیاز است که از ظرفیت و همکاری مردم استفاده کند، همچنان که در سایر کشورها نیز در حوادث با ابعاد وسیع، دولت ها از مردم کمک می گیرند، مهم این است که زمان امدادرسانی را به حداقل برسانیم و بتوانیم در کمترین زمان ممکن ابعاد حادثه را جمع و مدیریت کنیم.

امیر موسوی با بیان اینکه بهره برداری از همه ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کشور باید در دستور کار مدیریت امداردسانی باشد، گفت: ابعاد و گستردگی سیل در استان سیستان و بلوچستان قابل مقایسه با موارد قبل نبود و با استفاده از امکانات کشوری، نیروهای مسلح و امکانات دولت، قابل مدیریت شد.

وی با اشاره به محرومیت ذاتی در استان سیستان و بلوچستان، افزود: تمام تلاش مسئولان در راستای رفع مشکلات و بازگشت مردم به شرایطی بهتر از قبل سیل است و امیدواریم بتوانیم شرایطی بهتری را برای مردم آن منطقه فراهم کنیم.

معاون عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان سال ۹۸ دو ماه باقی مانده است با مشخص شدن و مدیریت ابعاد مختلف سیل، باید کمک شود مردم به زندگی عادی خود بازگردند، با برنامه ریزی های دولت جمهوری اسلامی ایران و کمک و مساعدت سایر دستگاه ها بتوانیم کمک کنیم مردم با امید بیشتر به آینده، زندگی روزمره خود را ادامه دهند.

امیر موسوی افزود: قطعا برنامه هایی در دستور کار دولت است و در برنامه های سال ۹۹ امکان پیش بینی بودجه ها و برنامه هایی برای رفع این مشکل وجود دارد؛ هم مسئولان استانی و هم مسئولان در دولت جمهوری اسلامی ایران پای کار هستند و نیروهای مسلح نیز تا زمانی که مردم نیاز داشته باشند پای کار خدمت رسانی به مردم هستند.

کد خبر 406005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.