سرمای هوا احتمال بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهد

یک متخصص قلب و عروق گفت: بروز سکته قلبی بر اثر سرمای شدید عارضه پرتکراری است که بسیاری از شهروندان به آن توجه نمی‌کنند و این امر بسیار خطرناک است.

به گزارش ایمنا، حسین سیدمحمدزاده اظهار کرد: بر اثر سرما و انقباض عروق ناشی از آن، فشار خون افزایش یافته و این امر موجب سکته قلبی می‌شود.

وی افزود: زمانی که هوا سرد می‌شود، مراجعه‌ بیماران قلبی به مراکز درمانی افزایش می‌یابد که این امر نشان‌دهنده لزوم توجه به اثرگذاری هوای سرد در بیماران قلبی است.

این پزشک متخصص قلب و عروق تصریح کرد: طبق نتایج تحقیقات بین‌المللی، به ازای هر ۱۰ درجه کاهش برودت هوا، هفت درصد افزایش یک نوع از سکته‌های قلبی رخ می‌دهد که باید در این زمینه توجه عمومی افزایش یابد.

وی در توصیه به شهروندان گفت: بیماران قلبی یا افراد دارای گرفتگی عروق در هوای سرد بیرون نروند و در صورت لزوم، دهان و بینی را بپوشانند.

سیدمحمدزاده اظهار کرد: مصرف مرتب داروها و اجتناب از حضور در فضای خارج از منزل به‌ویژه در هوای سرد آلوده نیز بسیار ضروری است.

وی به ایرنا گفته است: پرهیز از پارو کردن برف توسط بیماران قلبی و عروقی و تغییر در دوز داروهای مصرفی بدون نظر پزشک نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

لازم به ذکر است بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ ومیر در دنیا و ایران است که سالانه صدها هزار مرگ به این خاطر در کشور رخ می‌دهد که پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین رعایت موارد لازم مهمترین راهکار کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها به شمار می‌رود.

کد خبر 406002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.