بودجه شهرداری‌های گلستان کافی نیست

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان گفت: بودجه کنونی شهرداری‌های استان معادل پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست و مدیران شهری برای اجرای طرح‌های عمرانی و رفع مشکلات باید به دنبال درآمدهای جدید و پایدار باشند.

به گزارش ایمنا، عیسی سالکی در نشست با اعضای شورای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: برخوردار نبودن از صنایع بزرگ و مادر سبب ایراد آسیب به روند توسعه استان شده و آن را مختل کرده است.

وی  افزود: بودجه امسال سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان ۲۹۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶۰ درصد آن محقق شده و تلاش می‌کنیم با جذب باقی‌مانده این اعتبار بعضی کمبودهای زیرساختی و ضروری شهرداری‌های استان را برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان خاطرنشان کرد: بودجه کنونی شهرداری‌های استان معادل پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست و مدیران شهری برای اجرای طرح‌های عمرانی و رفع مشکلات باید به دنبال درآمدهای جدید و پایدار باشند.

علیرضا رجنی، رییس شورای اسلامی گلستان نیز در این جلسه تاکید کرد: شهرداری‌های استان هر سال و با اضافه شدن بدهی ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی بدهکارتر می‌شوند و به دلیل نداشتن درآمد پایدار مجبور به افزایش عوارض هستند که این کار فشار زیادی بر شهروندان وارد می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 405992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.