مایکروسافت چگونه با کودک آزاری مقابله می‌کند؟

شرکت مایکروسافت به تازگی شیوه جدیدی را برای مبارزه با کودک آزاری آنلاین ابداع کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دنیای امروزی پلتفرم‌های چت آنلاین، زمینه‌ای برای کودک‌آزاری فراهم کرده‌ است، به طوری که افراد سودجو در ابتدا رفتاری بسیار دوستانه با قربانیان دارند، به فضای آنلاین و سپس زندگی حقیقی آن‌ها نفوذ کرده و سوء‌استفاده می‌کنند؛ این نوع سوء‌ استفاده، تقریبا در همه پلتفرم‌های چت آنلاین وجود دارد.

 شرکت مایکروسافت اخیرا شیوه جدیدی را برای مبارزه با کودک‌آزارای آنلاین، ابداع کرده است که از این طریق می‌توان افرادی که از کودکان سوء استفاده‌ می‌کنند را شناسایی کرده و با این معضل اجتماعی مقابله کرد. پروژه جدید مایکروسافت "آرتمیس" نام دارد و رایگان در اختیار شرکت‌های خدمات آنلاین قرار خواهد گرفت.

این پروژه امکان چت‌کردن امن را برای کاربران فراهم کرده و می‌تواند به عنوان اولین قدم برای مقابله با کودک‌آزاری مورد استفاده قرار گیرد؛ آرتمیس، مکالمات متن محور را بررسی می‌کند، پیام‌های مشکوک حاوی کلمات و الگوهای رفتاری خاص را تشخیص داده و آن‌ها را علامت گذاری می‌کند تا ناظر انسانی به راحتی پیام‌های علامت‌گذاری شده را بررسی کند. سپس با توجه به مکالمه مشکوک، به پلیس و مقامات مربوطه اطلاع داده می‌شود.

اگر این افراد متوجه درخواست مشکوک یا تصاویری مبنی بر سوءاستفاده از کودکان شوند، به مرکز ملی کودکان مفقود و سوء‌استفاده شده اطلاع می‌دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد. شرکت‌هایی که از امکانات این شیوه استفاده می‌کنند، می‌توانند آن را برای مخاطب خود سفارشی کنند، البته پروژه‌ آرتمیس دارای محدودیت‌هایی است و برای مثال فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر مایکروسافت، یوتیوب و فیس بوک نیز با اقدامات سوء‌استفاده از کودکان مقابله می‌کنند؛ یوتیوب سال گذشته فعالیت چندین کانال مشکوک به کودک‌آزاری را متوقف و گزینه ثبت نظر را نیز برای چندین میلیون ویدئو غیر فعال کرد. فیس بوک نیز از یادگیری ماشینی، برای مقابله با سوء‌استفاده از کودکان استفاده کرده است.

کد خبر 405974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.