اطلاعیه هواشناسی درباره بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

اطلاعیه هواشناسی درباره بارش برف و باران در نقاط مختلف کشورسازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای با صدور اطلاعیه‌ای از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور از جمعه (۲۷ دی ماه) خبرداد.

به گزارش ایمنا با نفوذ سامانه بارشی جمعه (۲۷ دی ماه) بارش باران و برف برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام و ارتفاعات استانهای گیلان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و شمال شرق خوزستان و شنبه (۲۸ دی ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه ،زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، نوار غربی اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال وشرق خوزستان و ارتفاعات استانهای گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه (۲۹ دی ماه) این وضعیت جوی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، نیمه جنوبی یزد، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

در پی حاکمیت این وضعیت جوی لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه آلودگی و کاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی پیش‌بینی و نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: رگبار باران با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ، افزایش ارتفاع موج در نیمه غربی خلیج فارس شنبه (۲۸ دی ماه) در استان‌های خوزستان و نیمه شمالی بوشهرو یکشنبه (۲۹ دی ماه) برای استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود که  آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه را در پی دارد. در این شرایط اجتناب از تردد شناورهای کوچک و تفریحی در سواحل استانهای خوزستان و بوشهر توصیه می‌شود.

کد خبر 405962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.