امید ایران ۱ - امید چین ۰/ حسرت صعود به المپیک جاودانه شد

تیم ملی امید با قرار گیری در رده سوم جدول از دور گروهی آخرین انتخابی المپیک در رشته فوتبال، به شانس حضور فوتبال ایران در المپیک برای همیشه پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی امید کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله  مقابل چین بعدازظهر امروز – ۲۵ دی ماه- در حالی که چین را با تک گل نورافکن از پیش رو برداشت اما باتفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در گروه خود سوم شد و با عدم صعود به مرحله حذفی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست بدهد. با توجه به اعلام کمیته جهانی المپیک، فوتبال در سال ۲۰۲۰ برای آخرین باز مهمان این رویداد مهم ورزشی خواهد بود.

مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا (انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو) - تایلند

دیدار تیم‌های امید ایران و چین

ورزشگاه: تینسولانون  - سونگلا تایلند 

تماشاگر: پنج هزار نفر

گل‌ها:  امید نورافکن(دقیقه ۸۷ – برای ایران)

اخطار: رضا دهقانی(دقیقه ۵۵ – ایران) - ژو چن جی(دقیقه ۹۰+۱- ایران) – (دقیقه ۹۰+۴- ایران)

اخراج:

امید ایران: حبیب فرعباسی- عارف آقاسی- مجتبی نجاریان- متین کریم زاده- شاهین طاهرخانی- رضا دهقانی- مهدی مهدی خانی- امید نورافکن- جعفر سلمانی(دقیقه ۵۵- مهدی قائدی) - علی شجاعی (دقیقه ۷۲- امیرحسین حسین زاده) - اللهیار صیادمنش(دقیقه ۶۴- رضا جبیره)

سرمربی: حمید استیلی

امید چین:  چن وی- ژو چن جی- فنگ بوژوان- وی ژن، ماولانیاز- هوانگ ژنگ یو- هوانگ کونگ- هو جینگ هانگ- تیانگ جین (دقیقه۶۹- چن بین بین)- ژو جون چن(دقیقه۶۳- دوآن لی یو)- چن پو

سرمربی: هائو وی

داور: هانا هاتاب (سوریه )

شرح بازی:

تیم ایران نیاز به برد با اختلاف بیش از یک گل داشت پس بازی را تهاجمی شروع کرد. تاکتیک شاگردان استیلی ارسال از سمت راست دفاعی چین و توسط رضا دهقانی برای شجاعی و صیاد منش بود اما واکنش خوب دروازبان چین با چاشنی بدشانسی مهاجمان ایران مانع از گلزنی تیم ملی شد. در اواسط نیمه اول چینی ها خود را پیدا کردند وبازی را آرام کردند. در اواخر نیمه اول بود که باز هم حملات تیم ایران قوت گرفت اما راه به جایی نبرد تا هر دوتیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

تیم ایران نیمه دوم بازی را خوب شروع نکرد و نتوانست موقعیت فراوانی روی دروازه چین ایجاد کند. چینی‌ها نیز کمی جلو آمدند و چیزی نمانده بود تا دروازه فرعباسی را بازکنند. در اواخر بازی با آمدن قائدی تیم ایران میل هجومی بیشتری پیدا کرد و روی هوشمندی این بازیکن به پنالتی هم رسید. گل نورافکن، امید را به اردوی ایران بازگرداند اما در اواخر بازی قائدی قدر موقعیت بادآورده را ندانست تا تیم امید فوتبال ایران برای همیشه از المپیک خداحافظی کرده‌باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۸۷- ایران )- امید نورافکن کاپیتان تیم امید، از روی نقطه پنالتی توپ را خلاف جهت دروازبان چین به سمت چپ دروازه این تیم فرستاد تا امید را به اردوی تیم ایران برگردانده باشد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- ارسال کریم زاده از سمت راست دفاع چین به صیادمنش رسید اما ضربه سر او را دروازبان چین دفع کرد.

دقیقه ۱۵- متین کریم زاده این بار نیز توپ را برای صیادمنش فرستاد اما چن وی ضربه او را دور کرد.

دقیقه ۱۸- ارسال دقیق مهدی خانی روی سر شجاعی نشست و ضربه او با اختلاف اندک روی دروازه چین فرود آمد.

دقیقه ۲۹- در حالی که صیادمنش با مدافع چینی سر به سر شده بود و بازیکن سرخ پوش روی زمین افتاده‌بود، بازیکنان ایران بازی را ادامه دادند و شوت محکمی را شجاعی به سمت دروازه چین روانه کرد که باز هم گلر چینی مانع از فروریختن دروازه تیم‌اش شد.

دقیقه ۳۰- ارسال نورافکن با ضربه سر طاهرخانی همراه شد اما بازهم راهی به دروازه رقیب شرق آسیایی نبرد.

دقیقه ۴۳- نورافکن با یه حرکت تکنیکی، کاپیتان چین را  از پیش رو برداشت و به حرکت خود در محوطه جریمه چین ادامه داد اما شوت او را باز هم چن وی اجازه نداد قفل دروازه اش شکسته شود.

دقیقه ۴۵- رضا دهقانی توپ را به زیبایی برای مهدی خانی در نزدیکی دروازه چین فرستاد اما ضربه او با اختلاف اندک از کنار دروازه چین به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵- پو چن از پشت محوطه جریمه با پای چپ شوت محکمی را به سمت دروازه ایران روانه کرد و تنها تیرک بالایی دروازه باعث شد تا چین اولین گل خود در این تورنمنت به ثمر برساند.

دقیقه ۷۰- شجاعی توپ را با سرعت روی دروازه چین فرستاد اما ضربه مهاجم ملی پوش ایران این بار هم با درخشش  گلر چینی همراه شد.

دقیقه ۸۵- توپ ارسالی باعث شد تا مدافع چینی مرتکب خطای پنالتی بر روی مهدی قائدی شود که خود را با هوشمندی در مسیر بازیکن حریف قرارداد تا از او پنالتی بگیرد. هنا هتاب سوریه‌ای تصمیم خود را با VAR چک کرد و پنالتی را برای ایران اعلام کرد.

دقیقه ۹۰+۳- امید نورافکن توپ بلند عباسی از دروازه به زمین چین فرستاد و او را در موقعیت خوبی قرارداد. دروازبان چین از محوطه جریمه خارج شد اما دفع توپ ناقص او توپ را به قائدی رساند ولی ضربه سر او نتوانست دروازه خالی از دروازبان چین را بگشاید تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

اتفاق ویژه:

- بازیکنان تیم ایران بازوبندهای مشکی را در ادای احترام به حوادث تلخ چند وقت اخیر به دست داشتند

- امید نورافکن پس از دوبازی حضور در دفاع، به پست تخصصی خود بازگشت.

- مهدی قائدی و رضا شکاری را بازی را از روی نیمکت آغاز کردند.

- کره جنوبی و ازبکستان هم زمان با این دیدار به مصاف هم رفتند و نیم نگاه کادر ایران به آن مسابقه نیز بود تا کره بتواند از سد ازبکستان بگذرد و کار را برای صعود ایران فراهم کند.

بهترین بازیکن زمین:

چن وی دروازبان چین با چندین واکنش فوق‌العاده از بیشتر شدن اختلاف جلوگیری کرد تا بلیت برگشت تیم استیلی به تهران را امضا کرده‌باشد.

بهترین بازیکن ایران:

امید نورافکن  پس از دوبازی که حمید استیلی از او به عنوان دفاع در زمین استفاده برد، این بازی در پست تخصصی خود یعنی هافبک دفاعی جای گرفت تا با بازی سازی‌اش شاهد بازی به مراتب روان تر تیم امید نسبت به دو دیدار قبلی باشیم. ستاره سپاهان بازی خوب خود در این مسابقه را با به ثمر رساندن گل پیروزی بخش از نقطه پنالتی به پایان رساند.

کد خبر 405960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.