نیروگاه نوشهر بهمن‌ماه افتتاح می‌شود

شهردار نوشهر با بیان اینکه مردم در سال‌های اخیر وعده و وعیدهای متعددی از پیشرفت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر شنیدند، گفت: این نیروگاه هفته آخر بهمن‌ماه امسال بهره‌برداری خواهد شد و هیچ مانعی در سر راه وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، علی امانی، اظهار کرد: پیمانکار و مسئولان شهرستان نوشهر به هیچ وجه قائل به اعلام آمارهای واهی نبوده و به طور حتم نیروگاه زباله سوز نوشهر قبل از اسفندماه بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تحلیل اعدادی و درصدی از پروژه‌های صنعتی  نادرست است، افزود: آخرین جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و پیمانکار پروژه نیروگاه زباله سوز نوشهر داشتیم، مصوب شد که این پروژه در هفته آخر بهمن افتتاح شود.

شهردار نوشهر  به ورود انرژی برق نیروگاه به مدار سراسری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز ساز و کار فروش برق نیروگاه به شرکت توانیر مشخص نشده است و نیازمند نشست با برق منطقه‌ای برای تدوین یک ساز و کار است. 

امانی اضافه کرد: انرژی برق تولیدی نیروگاه نوشهر حداقل سه ماه پس از تولید و مشروط به تدبیر ساز و کار مشخص وارد مدار شبکه برق خواهد شد.

به گزارش ایمنا، زباله سوز نوشهر نخستین نیروگاه زباله سوز کشور بود که در سال ۹۱ کلنگ آن بر زمین خورد، اما در این سال‌ها به دلیل مشکلات مالی و تجهیزاتی به بهره‌برداری نرسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 405947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.