امدادرسانی نیروهای هلال احمر به ۲۳ هزار سیل زده کرمانی و هرمزگانی

معاون ‌عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت ‌هلال احمر، گفت: نیروهای امدادی جمعیت ‌هلال احمر در هشت روز گذشته به ۲۳ هزار و ۶۴۹ نفر از هموطنان در استان کرمان و هرمزگان امدادرسانی کردند.

به ‌گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، حامد سجادی درباره امدادرسانی ‌به سیل زدگان استان کرمان، اظهار کرد: در هشت روز گذشته به ۸ هزار و ۱۸۸ نفر از هموطنان در استان کرمان که در ۱۹ شهرستان دچار سیل و آبگرفتگی شده اند، امدادرسانی شد.

وی افزود: ۵۹ تیم امدادی متشکل از ۱۰۳ امدادگر و نجاتگر با بکارگیری ۴۱ دستگاه خودروی عملیاتی در ۵۰ شهر و روستا در حال ارائه خدمت امدادی به صورت شبانه روزی به سیل زدگان استان کرمان هستند و ۶۳۴ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تاکید کرد: ۱۴۳ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی و ۱۸۸ باب منزل از آب تخلیه شد.

به گفته وی، تاکنون ۸۲۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰ تخته چادر، یک هزار و ۹۳۹ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۸۱ تخته پتو، ۸۸ تخته موکت، ۲۱ شعله والوور، ۲۲۳ قوطی کنسرو، ۱۲۸ بطری روغن، ۱۲۰ کیلوگرم قند و شکر، و ۴۴۲ کیلوگرم برنج میان متاثران کرمانی توزیع شده است.

سجادی با اشاره به امدادرسانی به سیل زدگان استان هرمزگان، اظهار کرد:: درهشت روز گذشته ۷۹ تیم امدادی متشکل از ۳۹۸ امدادگر و نجاتگر با بکارگیری ۲۸ دستگاه خودروی عملیاتی در ۶۸  شهر و روستا به ۱۵ هزار و ۴۵۶۱ نفر از هموطنان در استان هرمزگان امدادرسانی کردند.

وی با تاکید بر  اسکان اضطراری سه هزار و ۵۰ نفر در استان هرمزگان، گفت:  چهار  هزارکیلوگرم اقلام امدادی در قالب ۱۵ سورتی پرواز در میان سیل زدگان استان توزیع شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۲۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته،۱۲۵ بسته غذایی یک ماهه، ۶۱۰ تخته چادر، ۴  هزار و ۷۵۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳ هزار و ۵۷۲ تخته پتو، یک هزار و ۶۸۳ تخته موکت، ۲۳۱ شعله والوور، ۴۹۰ قوطی کنسرو، ۲۴۶ بطری روغن، ۳۴۵ کیلوگرم قند و شکر، و یک هزار و ۹۰ کیلوگرم برنج میان متاثران هرمزگانی توزیع شده است.

کد خبر 405944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.