کاشت بیش از ۱۱ هزار اصله درخت در معابر منطقه

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز از کاشت بیش از 11 هزار اصله گونه های گیاهی مختلف در معابر سطح این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمودرضا مهرجهانیان اظهار کرد: حفر گوده هایی با عمق بیش از یک متر برای کاشت حداقل دو هزار و ۵۰۰ اصله چنار چندساله در خیابان های قصردشت، ایمان شمالی، مطهری شمالی، قدوسی غربی، عفیف آباد، بلوار ارم، دانشجو و ... در حال انجام است و عملیات گوده زنی همزمان در خیابان های دیگر محدوده منطقه جهت کاشت هشت هزار و ۵۰۰ گونه های دیگر درختان نظیر زبان گنجشک، توت، زیتون تلخ و نارنج در حال انجام است.

وی از کاشت بیش از ۲۵ هزار مترمربع گل فصلی در معابر، میادین و پارک های سطح منطقه خبر داد و گفت: این طرح تا فرارسیدن نوروز ۹۹ با کاشت بیش از ۴۰ هزار گلدان گل شب بو و لاله و سنبل جهت آماده سازی فضای سبز شهر جهت ایام نوروز در دستور کار قرار دارد و در آن طرح های ویژه  گلکاری و اجرای برنامه های فرهنگی (ویژه‌برنامه‌های روز درختکاری و روز هوای پاک و پاکسازی کوچه باغ های قصردشت) پیش بینی می شود.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز از بهسازی رفوژ وسط بلوار چمران، پاسداران، جام جم، میدان مطهری و زیرگذر شهیدان شیخی خبرداد و افزود طرح بهسازی بافت قدیمی و احیای کوچه باغ های قصردشت نیز از جمله کارهای در حال انجام توسط این شهرداری است.

مهرجهانیان اضافه کرد: ترمیم چمن بیش از نه هزار مترمربع از فضای سبز، در آوردن کنده های قدیمی در باغچه ها و کاشت با نهال های جدید، کوددهی و تقویت درختان سطح منطقه از دیگر اقدامات در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه یک به عنوان یکی از مناطق مهم شهری، دارای جمعیتی بالغ بر ۱۵۳ هزار نفر و مساحتی حدود دو هزار و ۵۶۷ هکتار است، که در حال حاضر ۱۴۰ هکتار از این منطقه را فضای سبز تشکیل داده است، اضافه کرد: طرح نهضت فضای سبز با هدف افزایش و بهسازی فضای سبز منطقه یک و انطباق با سیاست های شورای اسلامی شهر شیراز در راستای توسعه انسان‌محوری و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان اجرا می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت زیباسازی منظر و چشم انداز شهری، اظهار کرد: یکی از شاخصه های توسعه شهری، رونق بخشیدن به فضای سبز شهری است که منجر به کاهش آلودگی هوا، بهبود وضعیت محیط زیست و ایجاد مکانی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان در شهرها شود.

کد خبر 405943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.