دهیاران با یک سوم حقوق کار می‌کنند

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: دهیاران با دریافتی یک سوم حقوق یک نیروی معمولی کار می‌کنند و حق بیمه هم خودشان واریز می‌کنند و همین مسائل باعث کاهش انگیزه ادامه کار در آنها شده است.

علی اکبر زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات روستاها، اظهار کرد: اداره روستاها مشکلات بسیاری دارد و توقع مردم هم از شوراهای روستایی بالاست هرچند انتظارات درستی دارند.

وی با انتقاد از اینکه گوش شنوایی برای مشکلات روستاها وجود ندارد، افزود: دهیاران با دریافتی یک سوم حقوق یک نیروی معمولی کار می کنند و حق بیمه هم خودشان واریز می‌کنند و همین مسائل باعث کاهش انگیزه ادامه کار در آنها شده است.

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تمام امور اداره روستاها برعهده دهیاران است، تصریح کرد: تمام ادارات از دهیاران توقع دارند که همه هماهنگی‌ها در موضوعاتی که به مردم مربوط می‌شود را  انجام دهند و با وجود دریافت حقوق اندک وظایفی بسیاری را باید انجام دهند.

قوانین دست و پاگیر برای روستائیان وضع نکنید

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن همراهی لازم را با شهرداری‌ها ندارد، اظهار کرد: این نهاد پول زمین‌های فروخته شده را می‌گیرد بدون اینکه هزینه‌ای برای عملیات عمرانی روستاها مانند آزادسازی، تخریب، احداث پل یا دیگر امور عمرانی روستا بدهد حتی همه پی‌گیری‌های نقشه و امور اداری طرح‌های هادی را هم دهیاران انجام می‌دهند که بهتر است این نهاد هزینه‌ای که بابت فروش زمین دریافت می‌کند را صرف نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده روستاها کند.

زندی با انتقاد از وجود قوانین دست و پاگیر در روستاها، گفت: متاسفانه دستگاه‌ها برای روستائیان قوانین دست و پاگیری وضع می‌کنند و برای ایجاد اشتغال زمین در اختیار آنها نمی‌گذارند حتی اجازه ساخت و ساز در زمین‌های شخصی روستائیان را هم نمی‌دهند و قوانین سختی برای این موضوعات وضع می‌کنند که انجام آن از توان یک روستایی خارج است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است نظرات دهیاران را در تصمیم‌سازی‌ها دخالت بیشتری بدهند، افزود: سرمایه گذاران بسیاری برای روستاها مراجعه می‌کنند اما برای حضور سرمایه گذار در روستا هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که افراد ناراضی از این امر به شورا مراجعه می‌کنند.

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اجازه رشد و توسعه به روستاها را نمی‌دهند، تصریح کرد: با وجود تمام شعارهای حمایتی از روستاها بی‌برنامگی بسیاری در این زمینه به چشم می‌خورد  و باید با برنامه ریزی صحیح در جهت رشد و توسعه روستاها از ظلم به روستائیان جلوگیری شود.

کد خبر 405940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.