مجتمع‌های ایستگاهی مترو توسعه می‌یابد/کسب درآمد ۶۰۰ میلیاردی برای شهرداری

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران گفت: کسب درآمد ۶۰۰ میلیاردی برای توسعه مترو از مجتمع‌های ایستگاهی پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا، مصطفی سفندارمذ درباره مجتمع‌های ایستگاهی، اظهار کرد: ۱۰ پروژه برای توسعه مجتمع‌های ایستگاهی در سال جاری در دستورکار قرار دارد که ارزش مالی این پروژه‌ها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: متناسب با زمان وصول وجه این پروژه ها پیش بینی می‌شود ۶۰۰ میلیارد تومان از طریق ایجاد مجتمع ایستگاهی برای شرکت مترو درآمد ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران ادامه داد: با فعال شدن دوباره شرکت مجتمع‌های ایستگاهی در سال گذشته، ۷۳ ایستگاه به منظور شناسایی فرصت های سرمایه‌گذاری بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ پروژه در اولویت اول به منظور سرمایه گذاری قرار گرفته است، گفت: همچنین ۱۲ پروژه در اولویت دوم و ۲۳ پروژه اولویت سوم در نظر گرفته شده که تامین اعتبار اولویت اول است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران با اشاره به اینکه شرکت مترو نیز همانند هر سازمان یا مجموعه ای دیگر به دنبال درآمد پایدار است، خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد دسترسی به درآمد پایدار شرایط و زیرساخت‌های خاص خود را نیاز دارد. 

سفندارمذ با بیان اینکه اولویت فعلی برای شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی تامین منابع مالی و اولویت بعدی دستیابی به درآمد پایدار است، دلیل این امر را علاوه بر ضعف بخش دولتی در حوزه بهره برداری، لزوم عبور از بحران اقتصادی حال حاضر در شرکت مترو عنوان کرد.

منبع: فارس
 

کد خبر 405935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.