ساماندهی وانت‌بارها نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: ساماندهی وانت‌بارها در قزوین نیاز به همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلفی از قبیل مراجع قضایی، نیروهای انتظامی و پلیس راهور دارد، البته باید توجه داشت که مشارکت شهروندان در این حوزه نیز ضروری است.

به گزارش ایمنا، وحید مقدم‌سلیمی در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته _سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه_ برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که با آن روبه‌رو هستیم ساماندهی وانت‌بارها و دست‌فروشان است؛ باید توجه کنیم که شهرداری قزوین به‌تنهایی قادر به جمع‌آوری و ساماندهی سد معبر وانت‌بارها نیست.

وی افزود: این مشکل نیاز به همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلفی از قبیل مراجع قضایی، نیروهای انتظامی و پلیس راهور دارد، البته باید توجه داشت که مشارکت شهروندان در این حوزه نیز ضروری است، با ایجاد فضایی اختصاصی برای وانت‌بارها می‌توانیم امنیت روانی و اجتماعی را به سطح شهر برگردانیم و درعین‌حال به کسب‌وکار این عده آسیب وارد نمی‌کنیم.

مقدم سلیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد حضور وانت‌بارها در مناطق مختلف شهر هستیم، اغلب وانت‌بارها در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز و مراکز شهر مستقر می‌شوند که این امر باعث ایجاد مشکلات فراوانی مانند ایجاد تراکم ترافیکی می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین تصریح کرد: در ماه‌های آخر سال همواره شاهد افزایش تعداد دست‌فروشان و وانت‌بارهای فروشنده سیار هستیم، باوجود تلاش‌ها و اقدامات شهرداری شاهد اخلال در عبور و مرور و تردد در سطح شهر می‌شویم که امیدواریم این رویه با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اصلاح شود.

وانت‌بارها جمع‌آوری نشوند

مهدی عبدالرزاقی، عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه با اشاره به ساماندهی وانت‌بارها، اظهار کرد: فعالیت وانت‌بارها در سطح شهر باعث کاهش قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصدی میوه و تره‌بار شده است و خانواده‌های زیادی میوه‌ها و موارد موردنیاز خود را از وانت‌بارها تهیه می‌کنند، بنابراین نباید جمع‌آوری شوند.

وی تاکید کرد: مسئولان برای ساماندهی وانت‌بارها باید راهکار مطلوبی اتخاذ کنند که ضربه‌ای به روند کار آن‌ها وارد نشود، مدیران مجموعه مدیریت شهری می‌توانند با ایجاد بازارچه فروشندگان وانت‌بارها را به این مکان‌ها هدایت کنند تا فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهند؛ باید باهدف کاهش مشکلات ترافیک و حوادث در دستور کار جدی مسئولان شهرداری قزوین قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 405934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.