خبر کشتار سگ‌های ولگرد در اردبیل کذب است

معاون خدمات شهری شهردار اردبیل گفت: طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهر اردبیل به صورت زنده‌گیری در حال اجرا بوده و اخبار منتشره در فضای مجازی در باره اتلاف و یا در معرض خطر بودن جان آنها کذب است.

به گزارش ایمنا، علیرضا دباغ عبداللهیاظهار کرد: در چند ماه اخیر برحسب دستورالعمل کارگروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، این طرح برای نخستین بار توسط شهرداری به صورت زنده‌گیری و با رعایت موازین و حفظ حقوق حیوانات، بدون هیچگونه حیوان آزاری اجرا شده و همچنان در حال اجرا است.

 وی با بیان اینکه افزایش سگ‌های ولگرد و تجمع آن‌ها در ورودی کوچه یا خیابان‌های شهر موجب ترس و دلهره و شکایت شهروندان شده بود، اضافه کرد:  شهرداری اردبیل بر این اساس اقدام به  جمع‌آوری این حیوانات کرده تا در برنامه‌های آتی جداسازی، غربالگری،انگل زدایی، واکسیناسیون و عقیم‌سازی انجام شود.

معاون خدمات شهری شهردار اردبیل گفت: بیش از ۱۲۰ نفر نیروی فعال در مناطق پنجگانه شهرداری اردبیل برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در  شهر فعالیت می‌کنند که نشان از اهتمام شهرداری به موضوع زنده گیری آنها است، ضمن اینکه مکانی موقت نیز برای نگهداری سگ‌ها ایجاد شده است.

عبدالهی ادامه داد: در شش ماه گذشته بیش از ۳۰۰ قلاده سگ زنده‌گیری شده و به آنها  واکسن تزریق و علامت‌گذاری شده‌اند  که آخرین تزریق در سوم دی ماه سال جاری بوده است.

وی به بازدید مدیران و مسئولان شهری برای پیشبرد این طرح اشاره کرد و گفت: مواردی جهت پیشرفت امور مطرح و به موعد اجرا گذاشته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اردبیل با بیان اینکه قطعا هیچگونه اتلافی در مکان جمع‌آوری سگ‌ها وجود ندارد، گفت: با توجه به همکاری نکردن و کم کاری پیمانکار مرتبط این پیمانکار اخراج شده است و انتشار تصاویر مجعول و اخبار واهی از سوی این افراد بوده که شهرداری حق خود را در مورد پیگیری قضایی و حقوقی محفوظ می‌داند.

عبدالهی افزود: برای تامین غذای سگ‌های نگهداری شده کشتارگاه صنعتی اردبیل و صنایع غذایی آیدا گستر همکاری خوبی با این مرکز دارند و روزانه غذای مورد نظر ۳۲۰ قلاده سگ توسط یک دستگاه وانت نیسان راننده و کارکر مامور تهیه و انتقال غذا هستند.

به گزارش ایمنا، به تازگی در فضای مجازی تصاویر و مطالبی درباره وضعیت نامناسب نگهداری سگ‌های ولگرد در شهر اردبیل درج شده و منتشرکنندگان آنها مدعی در خطر بودن جان این سگ‌ها شده‌اند. 

منبع: ایرنا

کد خبر 405933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.