جایزه جمالزاده راهی مؤثر برای بازشناسی مفهوم اصفهانی بودن است

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان رویداد فرهنگی جایزه جمالزاده را راهی درست و مؤثر برای بازشناسی اصفهان و مفهوم اصفهانی و ایرانی بودن دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی جایزه جمالزاده ، مهدی مزروعی با بیان این مطلب گفت: اصفهان به عنوان یک زیست بوم، فضایی است که افراد در آن امکان بروز و ظهور تفکرات خلاق را داشته و دارند. افرادی در همه رشته ها و رسته ها و از همه اقوام و نژادها.

وی فرهنگ و هنر را ابزاری برای تعریف اصفهان بماهُوَ اصفهان دانست و تاکید کرد که فرهنگ و هنر این شهر را  تعریف کرده، شناسانده و به تثبیت رسانده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: محمدعلی جمالزاده یک اصفهانی بود که تطور اصفهان و پل زدن بین گذشته، حال و آینده آن و جایگاهش در هنر و ادبیات ایرانی را شناخت و این حوزه را یک گام به پیش برد. بنابراین بدیهی است که بازشناساندن جمالزاده که خود حالا ریشه ای از ریشه های اصفهان است، منجر به بازشناسی اصفهان و مفهوم اصفهانی و ایرانی بودن است.

او درباره برگزاری رویداد فرهنگی هنری جایزه جمالزاده نیز عنوان کرد: تعیین و تثبیت جایزه ای ادبی بنام جمالزاده، راهی درست و مؤثر برای رسیدن به هر دو هدف مذکور است.

مزروعی همچنین با اشاره به تصویب طرح "اصفهان ۲۰۲۰" از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان با هدف ارتقای اصفهان در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی، اظهار کرد: رویداد جایزه جمالزاده در منشأ و مفهوم خود عملا پیش و یا همزمان با طرح "اصفهان ۲۰۲۰" شکل گرفته است و لزوما رابطه ای مستقیم با آن ندارد. اما از لحاظ فلسفه وجودی هم راستا با اصفهان ۲۰۲۰ ارزیابی می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد که دومین دوره جایزه ادبی جمالزاده درخشان تر، فراگیرتر و مؤثرتر برگزار شود.

کد خبر 405914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.