میل به مصرف شکر را چگونه مهار کنیم؟

میل شدید به مصرف شکر را با مصرف بعضی مواد غذایی سالم می‌توان مهار کرد.

به گزارش ایمنا، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد شکر منجر به بروز مشکلات زیادی مانند ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. خبر خوش اینکه میل شدید به مصرف شکر را می‌توان با خوردن بعضی مواد غذایی مهار کرد.

توت‌ها: این میوه لذیذ اگرچه طعم شیرین دارد، اما به دلیل محتوای بالای فیبر به حفظ وزن سالم کمک می‌کند. علاوه بر این، توت‌ها دارای ترکیبات گیاهی است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند؛ مصرف توت‌ها منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند امراض قلبی و دیابت می‌شود.

شکلات تیره: یکی از گزینه‌های غذایی است که میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد؛ شکلات تیره حاوی بیش از ۷۰ درصد کاکائو است و ترکیبات گیاهی سالم مانند پلی فنل‌ها را دارد. بعضی مطالعات نشان داده‌اند که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پلی فنل‌ها به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

دانه‌های چیا: این دانه‌ها منبع خوبی از مواد مغذی مهم از جمله اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر غذایی محلول و ترکیبات گیاهی سالم است و حدود ۴۰ درصد از دانه‌های چیا را فیبرهای محلول تشکیل می‌دهند.

حبوبات: حبوباتی مانند عدس و نخود فرنگی، حاوی منابع گیاهی مانند فیبر و پروتئین است. در واقع یک فنجان عدس حدود ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر بدن را تامین می‌کند. هر دوی این مواد مغذی میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد؛ همچنین مصرف عدس همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند.

ماست: یک میان وعده سالم حاوی پروتئین بالا و کلسیم است. و همچنین می‌تواند یک میان وعده مفید برای تنظیم اشتها و میل به مصرف شکر باشد؛ ماست یونانی کم چرب در میان انواع ماست، انتخاب سالم‌تری است.

خرما: حتی نوع خشک آن سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفید است. مصرف چند عدد خرما به جای نوشابه‌ها و آب نبات‌ها می‌تواند میل شدید شما به مصرف شکر را مهار کند.

آلو: سرشار از فیبر و مواد مغذی بوده و طعم بسیار شیرینی دارد؛ محتوای بالای فیبر آلو و سوربیتول‌های طبیعی موجود در آن به کاهش یبوست کمک می‌کند. سوربیتول نوعی قند طبیعی است که به آرامی در روده جذب می‌شود.

تخم مرغ: پروتئین بالای این ماده غذایی میل شما به مصرف شکر را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است مصرف یک صبحانه با پروتئین بالا، گرسنگی را کاهش داده و هورمون گرسنگی موسوم به "گرلین" را مهار می‌کند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 405912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.