تنظیم اصلاحیه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در آینده نزدیک

مدیرکل امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ اصلاحیه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ محسن کوشش‌تبار با اشاره به ابلاغ اصلاحیه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در آینده نزدیک، اظهار کرد: امیدواریم این امر راه گشای اقدامات جدیدی در حوزه سرمایه‌گذاری و فرآیندهای مرتبط در عرصه مدیریت شهری باشد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل شوراهای اسلامی شهرها به عنوان سرمایه اجتماعی مردمی در توسعه همه جانبه مدیریت شهری به خصوص در تهیه و تدوین و هدایت برنامه‌های توسعه‌ای نظیر تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار، افزود: تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرها در راستای شیوه‌نامه ابلاغی وزارت کشور، تنها درصورت ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری نظیر شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به شاخص‌های بومی و محلی، استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذارن محلی، ایجاد بسترهای روانی و فضای همدلی و همبستگی در شهرها تحقق می‌یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر نامگذاری روزی در سال تحت عنوان "روز شهر"، تدوین اطلس سرمایه‌گذاری شهرها تاکید و اظهار کرد: یکی از موارد تامین مالی شهرداری‌ها انتشار اوراق مشارکت به خصوص در برنامه‌های هزینه‌بر نظیر توسعه حمل و نقل شهری و بهسازی بافت‌های فرسوده است.

کوشش‌تبار خاطرنشان کرد: اولویت تصویب پروژه‌های شهرداری‌ها در کارگروه استانی وام، تصویب تسهیلات در راستای پروژه‌های ماندگار و گردشگری و خدماتی با درآمدزایی پایدار است و تصویب وام‌ها برای خرید ماشین‌آلات کاهش یابد تا اعتبارات به سمت توسعه پروژه‌های شهری سوق پیدا کند.

وی گفت: شهرداران و روسای شورای اسلامی شهر، فرآیند سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها را تسهیل و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه نسبت به رفع موانع برای سرمایه‌گذاران در حوزه شهر اقدام کنند.

کد خبر 405902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.