نصراصفهانی: به مدیران جسور و فکور نیازمندیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه در شهرها به مدیرانی جسور و فکور نیازمندیم که با تدبیر و برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها جسارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز چهارشنبه _۲۵ دی ماه ۹۸_ در بیست و هشتمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای ایران با ابراز تأسف از واقعه سیل سیستان و بلوچستان که دل همه مردم را اندوهگین کرده است، اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد شرایط اقتصادی حاکم است، اما این شرایط نباید ما را از انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها دور کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان موفق شده در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی برمشکلات اقتصادی به خوبی فائق آید، تصریح کرد: اگر اقدامات عمرانی در شهر انجام می‌شود این اقدامات تنها از ناحیه شهرداری‌ها است و دولت به جهت مشکلاتی که دارد، کمتر قادر است پروژه‌هایی را در شهر اجرا کند از این رو آنچه که موجب حیات و سرزندگی شهرها شده به اتفاقاتی که توسط شهرداری‌ها رقم می‌خورد باز می‌گردد.

 رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید امید را در بین مردم ایجاد کرد، اعتماد آنها را افزایش داد و شرایط زیست بهتری را برای شهروندان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه شرایط به گونه‌ای است که اگر در شهرها فعالیت عمرانی شهرداری را جدا کنیم، اوضاع رضایت بخش نیست، این امیدواری مردم متأثر و برگرفته از اقداماتی است که شهرداری‌ها انجام می‌دهند؛ دولت در شرایط و مسیر دیگری قرار گرفته که انتظار بیشتر از آن داشتن، در شرایط فعلی شایسته نیست.

نصر اصفهانی با تأکید بر اینکه امروزه در شهرها به مدیران جسور و فکور نیازمندیم تا با تدبیر و برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها جسارت داشته باشند، گفت: باید پروژه‌های خوبی را در شهرها رقم بزنیم زیرا نیازهای مردم به گونه‌ای رقم خورده که قصور و کوتاهی ما به هردلیلی مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

شهرداری اصفهان با جسارت به پروژه‌های بزرگ ورود کرده است

وی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان شهرداری با حمایت شورای شهر با جسارت هرچه تمام به اجرای پروژه‌های بزرگ ورود پیدا کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان داشتن هماهنگی و تعاملات بین بخشی را لازمه انجام امور دانست و اظهار کرد: امروزه به شدت نیاز به تعامل بین بخشی داریم؛ همه باید همدلی، هم افزایی و همراهی کنند تا امور را درمدیریت شهری به خوبی پیش ببریم و البته این لازمه انجام فعالیت‌ها است و باید هماهنگی درون بخشی را روز به روز افزایش دهیم و درک مشترکی از مباحث داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های برون بخشی دیگر لازمه انجام امور است، افزود: به شدت نیاز داریم برای موفقیت طرح‌ها با بخش‌های بیرون از مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری تعامل و ارتباط برقرار کنیم؛ البته در شهر و استان اصفهان به این مهم فکر کرده ایم و گام برداشته ایم و تلاش کرده ایم از این رو اگر اتفاقی در شهر رقم خورده حاصل این اقدامات است.

نصر اصفهانی تأکید کرد: هماهنگی‌های خوبی در مباحث داخلی بین مدیریت شهری و بیرونی و فرابخشی مشهود و ملموس است و این رمز موفقیت بوده است.

در سایه همدلی‌ها اتفاقات خوبی در آستانه انجام است

وی با بیان اینکه در سایه همدلی‌ها اتفاقات خوبی در آستانه انجام است، اظهار کرد: ایجاد شرایط مناسب و تسهیلات ویژه برای فعالیت بخش خصوصی بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ بخش خصوصی باید بپذیرد که در شهرها به بازی‌های بُرد بُرد ورود پیدا کند زیرا اگر بخواهیم به اعتبارات و بودجه‌های مدیریت شهری بسنده کنیم انجام امور منطبق با نیازها و توقعات مردم نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید فرش قرمز در مسیر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی پهن شود و سرمایه‌گذاران به کمک مدیران شهری بشتابند تا از پرتو این اقدام خودشان نیز سود ببرند.

وی با بیان اینکه تجربیات گران سنگ و ارزشمند مدیران شهرهای مختلف باید در اختیار یکدیگر قرار گیرد، افزود: باید زمینه تبادل آراء، افکار و اندیشه‌ها را فراهم کنیم؛ امروز به هیچ عنوان مجاز به تجربه امور حتی برای دو بار نیستیم و قطعاً اگر بیشتر تجربه کردیم خطای فاحشی انجام داده‌ایم.

نصراصفهانی اظهار کرد: امروز در مسند مسئولیت باید خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم را مورد توجه قرار دهیم چرا که آبروی نظام در گرو تلاش و فعالیت ما است پس هم باید خوب کار کنیم هم کار خوب انجام دهیم.

کد خبر 405887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.