افزایش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۹

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری به حدود پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در جلسه علنی آینده شورای شهر لایحه مربوط به آن در صحن شورا ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی‌ در برنامه زنده رادیویی "صدای شهر" با اشاره به فصل بودجه شهرداری‌ها، اظهار کرد: شورای شهر منتظر است تا بودجه از طریق شهرداری تدوین شده و در پس از آن در صحن شورای شهر در به تصویب برسد.

وی افزود: تاکنون ۶۶ درصد بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان کسب شده و امیدواریم تا پایان سال تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه را شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه شهرداری در ماه‌های پایانی سال بیشتر تحقق یافته و عوارض و صدور پروانه بیشترین سهم را در این تحقق بودجه برعهده دارد، تصریح کرد: به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار و وابستگی کمتر به تراکم فروشی و صدور پروانه هستیم تا درخصوص توسعه شهری آرامش خاطر بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بودجه سال ۹۸ حدود چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و ۳۴ درصد آن جاری و ۶۶ درصد عمرانی است؛ این رقم در بودجه سال ۹۹ شهر به حدود پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید که در جلسه علنی آینده شورای شهر لایحه مربوط به آن در صحن شورا ارائه خواهد شد.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه لایحه بودجه تا پایان بهمن‌ماه توسط شورای شهر بررسی شده و همراه با بودجه سازمان‌های شهرداری به تصویب خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بودجه بر اساس نیاز شهر تنظیم می‌شود و بخشی از آن بودجه نیز با فروش اوراق مشارکتی که دولت در اختیار شهرداری می‌گذارد تامین خواهد شد.

افتتاح دو پروژه شهری در دهه فجر

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور اجرای همزمان پروژه‌های خط دو قطار شهری، پروژه اجلاس، تقاطع نصف جهان، تقاطع آفتاب و سالن گلستان شهدا از بزرگترین اقدامات مدیریت شهری اصفهان محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه به دنبال ساز و کارهایی هستیم تا هزینه‌های شهر را کاهش داده و فعالیت‌های شهر را با اتخاذ اولویت‌بندی‌ها به پیش ببریم، اضافه کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌های اصلی شورای شهر بوده و زمان‌بندی‌ها نیز با اتمام پروژه‌ها هماهنگ است؛ امیدواریم مراسم افتتاح دو پروژه بزرگراه فرزانگان و تقاطع غیرهم‌سطح آفتاب در دهه فجر انجام شود.

افزایش تعامل میان شهروندان و شورای شهر

وی با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی مهمترین سرمایه شهرداری اصفهان است، اظهار کرد: مدیریت شهری نیازمند مردم بوده و برای کاهش مشکلات باید آنان را در کنار خود ببیند؛ در مقابل نیز مردم باید خود را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده تا باهم اصفهان را در کشور سرآمد کنیم.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه با ایجاد مجمع معتمدین در مناطق شهری می‌توان مشکلات مناطق را بررسی و حل کرد، افزود: همکاری کودکان و نوجوانان با شورای شهر یکی از مهمترین اقداماتی است که موجب تعامل میان مدیریت شهری و شهروندان می‌شود؛ امروز دانش‌آموزان چه در شورای دانش‌آموزی چه به صورت گروهی با فعالیت‌های مدیریت شهری آشنا هستند.

وی گفت: در هفته روزی را برای اجرای برنامه "شورای پاسخگو و شهروند پرسشگر" قرار خواهیم داد تا همه اعضای شورای شهر فرصت ارتباط با مردم شهر را بیشتر داشته باشند؛ علاوه بر آن درخواست هایی که در ۱۳۷ ثبت می شود توسط مدیران شهری پیگیری می‌شوند.

کد خبر 405880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.