با دریافت کارت معاینه فنی خودرو از جریمه ۵۰ هزار تومانی در امان باشید

رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر نسبت به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی برای هر بار عبور از این سامانه‌ها به میزان ۵۰ هزار تومان اقدام می کنند، انتظار می‌رود شهروندان به مراکز معاینه فنی مراجعه و از اعمال قانون در امان باشند.

جمشید جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک با ۱۱ خط در دو شیفت صبح و عصر آماده ارایه خدمات به شهروندان است.

وی افزود: مرکز معاینه فنی خودروهای فنی نیمه‌سنگین و سنگین نیز در بلوار فرزانگان رو به روی بوستان فدک همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر آماده ارایه خدمت است.

رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان با بیان اینکه این مراکز آمادگی دارد در یک شیفت کاری به ۲۵۰۰ دستگاه خودرو سرویس‌دهی ‌کند، افزود: در صورت افزایش میزان مراجعه شهروندان، امکان افزایش ساعات فعالیت مراکز و معاینه فنی ۳۵۰۰ دستگاه خودرو در یک روز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدارک مورد نیاز برای انجام معاینه فنی خودرو صرفا همراه داشتن کارت خودرو است، تصریح کرد: خودروهای مشمول معاینه فنی شامل خودروهای عمومی تا یکسال پس از تولید و خوردوهای شخصی چهارسال پس از سال ساخت است.

جمشیدیان تاکید کرد: با توجه به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف نسبت به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی برای هر بار عبور از این سامانه ها به میزان ۵۰ هزار تومان اقدام می‌کنند، انتظار می‌رود شهروندان به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود ۷۰ درصد آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از تردد وسایل حمل و نقل موتوری است که با معاینه فنی مستمر و صحیح می‌توان آلودگی هوا را کاهش داد.

رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه در اصفهان به هیچ عنوان معاینه فنی تلفنی انجام نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه عامل انسانی در هیچ‌ یک از مراحل معاینه فنی خودروها دخیل نیست، در عمل امکان جعل برچسب‌های آن نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان مجری استانداردهایی است که از طرف سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با آلودگی هوا اعلام می شود، گفت: استانداردهای ایمنی خودرو بر اساس شاخص‌های تعیین شده در سامانه سیمفا قرار می‌گیرد، البته در شهر اصفهان به شدت نظارت انجام می شود تا معاینه فنی به صورت درست انجام شود.

جمشیدیان با اشاره به کارکرد سامانه سیمفا، اظهار کرد: زمانی که خودرو وارد مرکز معاینه فنی می‌شود، دوربین‌های پلاک‌خوان پلاک خودرو را خوانده و به سامانه سیمفا ارسال می‌کنند و در مسیر بعد اطلاعات خودرو از طریق این سامانه از سرور پلیس راهور استعلام می‌شود و پس از آن مراحل لازم را برای دریافت بعدی معاینه فنی خودرو طی می‌کند.

وی ادامه داد: اگر اطلاعات خودرو منطبق باشد در مراکز معاینه فنی پذیرش خواهد شد، البته تمامی دستگاه‌های موجود در مراکز معاینه فنی مکانیزه هستند و عامل انسانی در آن دخالتی ندارد و تمامی اطلاعات به سیمفا منتقل و براساس استانداردهای شورای عالی محیط زیست و سازمان ملی استاندارد مطابقت داده می‌شود.

رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان افزود: اگر اطلاعات با هم تطابق داشته باشد، اجازه صدور گواهی معاینه فنی داده می‌شود و در غیر این صورت رد خواهد شد و هیچ گونه دخالت انسانی انجام نمی‌شود.

کد خبر 405836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.