۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
پیشگیری از سرطان با هل!

هل دارای خواص بی‌شماری مانند مقابله با سرطان، بهبود مشکلات گوارشی، از بین بردن بیماری‌های دهان و دندان و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هل گیاهی متعلق به جنوب شرق آسیا است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. این گیاه منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی است. هل به صورت غلاف کوچکی است که داخل آن دانه‌های سیاه قرار دارد. هر دو قسمت این گیاه عطر و طعم مطبوعی دارد و از آن در آشپزی به عنوان ماده معطر استفاده می‌شود. ادر ادامه به بررسی بعضی از خواص هل می‌پردازیم:

هل و مقابله با سرطان

هل دارای ترکیباتی مانند سینئول و لیمونن است که می‌تواند نقش محافظتی در برابر پیشرفت سرطان داشته باشد. نتایج مطالعاتی که روی حیوانات صورت گرفته است نشان می‌دهد که مصرف هل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و حتی آن را درمان کند. سرطان روده بزرگ دلیل اصلی مرگ و میر انسان است، نتایج بررسی‌های محققان در موسسه ملی سرطان کلکته ثابت کرد رژیم غذایی حاوی هل می‌تواند مانع بروز سرطان روده بزرگ و حتی درمان آن شود.

بهبود مشکلات گوارشی با مصرف هل

از زمان‌های قدیم، هل برای درمان اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج مطالعات محققان نشان داده که هل دارای خاصیت محافظت کنندگی از معده بوده و به بهبود زخم معده کمک می‌کند. همچنین عصاره متانول موجود در هل، اسید معده را کاهش می‌دهد و به درمان معده درد، نفخ معده، حالت تهوع و یبوست کمک می‌کند؛ هل نسبت به سایر ادویه‌ها تاثیر بیشتری بر بهبود عملکرد هضم غذا دارد.

از بین بردن بیماری‌های دهان و دندان

هل دارای خواص ضد میکروبی است که باعث افزایش سلامت دهان و مانع پوسیدگی دندان می‌شود. هل بدون اینکه کوچکترین آسیبی به باکتری‌های پروبیوتیک وارد کند، میکروب‌های عفونی را مهار می‌کند. این در حالی است که یکی از مهم‌ترین عوارض جانبی آنتی بیوتیک‌ها، از بین بردن باکتری‌های پروبیوتیک مفید در روده است. علاوه بر این، مصرف هل می‌تواند بوی بد دهان را نیز درمان کند.

جلوگیری از بروز بیماری های قلبی

هل سرشار از آنتی اکسیدان است که به بهبود عملکرد قلب کمک زیادی می‌کند. همچنین هل دارای فیبر است، می‌تواند سطح کلسترول و فشار خون را کاهش دهد و سلامت قلب را بهبود بخشد. به نظر می‌رسد در این زمینه هل سیاه از هل سبز مفیدتر باشد، اما باید در مصرف هل اعتدال را رعایت کرد، زیرا مصرف بیش از حد آن تپش قلب را افزایش می‌دهد.

کد خبر 405824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.