احداث جامع‌ترین خانه کودک کشور در اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از احداث جامع‌ترین خانه کودک کشور در این منطقه خبر داد و گفت: برآورد بودجه ساخت این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و از ردیف بودجه‌های محرک توسعه شهرداری مرکزی مصوب شده‌ است.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه خانه کودک در منطقه دو اظهار کرد: سال گذشته با توجه به پژوهش‌های انجام شده در مباحث فرهنگی اجتماعی و آمار رو به رشد مخاطبان حوزه کودک و نوجوان در این منطقه و با توجه به تأکید شهردار برای معرفی اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک از طرف یونیسف، در صدد برآمدیم تا با احداث بزرگترین خانه کودک در منطقه دو به این مهم بپردازیم و پاسخگوی نیازهای شهروندان مناطق غرب و شمال غرب شهر اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه مرحله طراحی فاز یک خانه کودک در پارک قلمستان به اتمام رسیده و فاز دوم (برآورد طرح) آماده شده است، افزود: با توجه به خاص بودن طرح، معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری اصفهان نسبت به عقد قرارداد با مشاور اقدام و طبق پیگیری‌ها، طرح در مراحل نهایی به وسیله کارگروه تخصصی است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: خانه کودک در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۵۲ مترمربع در انتهای پارکینگ بوستان قلمستان قراردارد که براساس طراحی انجام شده به عنوان جامع‌ترین خانه کودک کشور قلمداد خواهد شد.

وی ادامه داد: برآورد بودجه ساخت این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و از ردیف بودجه‌های محرک توسعه شهرداری مرکزی مصوب شده‌ است.

حقانی ادامه داد: براساس مهندسی خواسته شده، این پروژه به عنوان مرکز تخصصی تربیت کودکان، دارای کاربردهای مختلفی شامل کارگاه مادر و کودک، فضای مینی‌مال آشپزخانه تخصصی کودک، فضای بازی و آموزش‌های کودکانه، اتاق رنگ، اتاق بازی، فضای قصه‌گویی و سالن تخصصی سینما و تئاتر است که با نظر روانشناسان حوزه کودک طراحی شده است.

وی تصریح کرد: خانه کودک این منطقه دارای امکاناتی همچون «سالن سینما و تئاتر۲۷۰ نفره، سالن نمایش پرتابل و سالن تئاتر و نمایش‌های عروسکی ۸۵ نفره و تریا و سرو تغذیه» در زیرزمین، «بخش بازی و تفریح و بازی‌های آبی کودکان سه تا شش سال، بخش بازی و تفریح ماجراجویانه کودکان سه تا شش سال، فروشگاه محصولات فرهنگی تربیتی و آموزشی، خانه عبادت، سالن مطالعه کودک و مخزن کتاب بصورت باز و بخش بازی و تفریح کودکان سه تا شش سال» در طبقه همکف، بخش مربوط به «کارگاه‌های آموزشی کودک و نوجوان(هفت کارگاه)، مدیریت و امور اداری و اتاق مربیان و کارشناسان» در طبقه اول، «بخش بازی و تفریح و کلاس‌های آموزشی ویژه افراد شش تا ۱۲ سال، بازی و تفریح کودکان شش تا ۱۲ سال به صورت جسمی و حرکتی، بازی و تفریح کودکان شش تا ۱۲ سال به صورت فکری، ذهنی و نمایشی و اتاق بهداشت» در طبقه دوم و در بام مرکز (سقف به صورت متحرک) محوطه بازی‌های شش تا ۱۲ سال به صورت جسمی و ماجراجویانه و بازی‌های تفریحی کودک و نوجوان است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اظهارکرد: بوستان موضوعی الفبا جنب خانه کودک و متصل به بوستان قلمستان با طرحی شاخص و المان‌هایی متفاوت  جهت آموزش حروف الفبا براساس داستان‌های کهن ایرانی و نمادهای حیوانات در دست اقدام است.

کد خبر 405822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.