زاینده رود از بامداد فردا در اصفهان جاری می شود

استاندار اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده رود از بامداد روز چهارشنبه برای تامین بخشی از حقابه محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی استاندار اصفهان در حاشیه شورای اداری استان با بیان اینکه تا پایان امسال دو رهاسازی آب صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: هفته گذشته مکاتبه ای با وزیر نیرو در مورد رهاسازی حقابه محیط زیست به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب در ماه‌های بهمن و اسفندماه امسال داشتم تا هم رودخانه در شهر اصفهان جاری و ساری باشد و هم از پرندگان مهاجر مهمان نوازی کرده باشیم.

وی ادامه داد: از امشب خروجی سد زاینده رود افزایش خواهد یافت و امیدوارم تا فردا شب به شهر اصفهان برسد و به سمت تالاب جاری شود.

رضایی تصریح کرد: این حقابه محیط زیستی است و با حقابه کشاورزی متفاوت است؛ حقابه کشت دوم پاییزه کشاورزان نیز تا پایان امسال در موعد مقرر رهاسازی می شود.

همچنین بابک ابراهیمی، معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات این رهاسازی آب گفت: پیرو نامه استاندار اصفهان به وزیر نیرو،  قرار شد ۲۰ میلیون متر مکعب در ماه‌های بهمن و اسفند رهاسازی شود؛ این میزان آب قرار بود براساس برنامه ریزی ها به میزان ۲۶ میلیون مترمکعب در فروردین و اردیبهشت سال آینده برای محیط زیست جاری شود، اما با این تصمیم  این میزان آب در دوماه پایانی سال رهاسازی می شود و تصمیم گیری نهایی بعدا در کمیته احیای زاینده رود صورت خواهد گرفت.

وی افزود: خروجی سد زاینده رود امشب به میزان ۲۵ مترمکعب بر ثانیه افزایش می یابد و قرار است این ماه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذخیره کنونی سد زاینده رود ۳۱۶ میلیون مترمکعب ورودی به آن ۱۴ متر مکعب بر ثانیه است. میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) تاکنون ۳۹۳ میلی متر گزارش شده در حالی که مدت مشابه سال گذشته ۷۴۸ میلی متر بوده است.

کد خبر 405813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.